Inlägg från: MammaMila |Visa alla inlägg
  • MammaMila

Hur sover eran 3 månaders bebis på dagen?

Min 2mån sov bra på dagen tills för en vecka sedan... men nu vaknar han runt 5-6 och sover inte ordentligt förrän vid 11. då somnar han vid bröstet ca 30min och vaknar direkt jag rör på mig och är grinig. Annars somnar han till vid amningar men bara korta stunder. Han, och jag bli övertrötta varje dag... Jag kanske borde gå ut mer med honom så han somnar tidigare? Han sover inte på em heller... samma visa där. Sen sover han för natten vid 01-02 och vaknar sen mellan03 och 05.

Nu sitter jag här och kl.är 05.30... vi gick till sängs 01.40 och han vaknade igen ca. 03

• MammaMila

Sedan mitt inlägg för två dagar sedan har jag ändrat taktik och väckt Castor när han somnar för lätt vid bröstet på dagarna. Sedan på kvällarna så ammar jag honom och ger honom därpå ersättning om han får ner något. Ofta äter han ganska mycket ersättning så jag antar att han har ökade behov nu... efter det så lägger jag honom i sängen när han är på väg att somna (eller när han har somnat om han är kinkig) och sen sover han 5 timmar, 22 till 03 och vaknar för en "amma+byta blöja+amma" procedur (så han väcks för att äta mer). Sen sover han till 07-08 och somnar vid den tiden snabbt om efter en kort amning. Så nu går vi upp ca. kl.09 och jag får sova mycket mer...
    Detta har också givit bättre sömn på dagarna (än så länge iaf).
    Är de belåtna sover de mer... så ge dem till de inte kan ta mer... Vill man inte ge tillägg så kanske man kan pumpa lite om man har mer någon tid på dygnet. Jag har ofta mycket vid 07 men han äter väldigt lite så jag kan pumpa ut och ge på kvällen som extra

Svar på tråden Hur sover eran 3 månaders bebis på dagen?