Inlägg från: KikiBoo |Visa alla inlägg
  • KikiBoo

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2009-12-19 20:44:54 följande:
    Alltså seriöst, jag smälter för den här sötnosen
    " target="_blank">

Haha! Meeeeen oooooow vilken sötnos
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • KikiBoo

Trycker i mig godis o mår illa.. VARFÖR i hela fridens namn kan jag inte bara sluta äta...

{#lang_emotions_throwup}

• KikiBoo

Ville o Viktor ska hämta en en gran. Tänk er Rudolf haha! Ärå.. Vi får hämta en gran i svägerskans skog.
    Sen ska jag o mannen åka till v-ås. Åka till Lennart i Tillberga o kolla på vigselring till miiiiiig. Om han har tid vill säga.
    Ska även kolla upp vart skolan ligger. Skolan jag ska börja på i Januari. Sen lite ärenden ute på Erikslund..

Har gjort iordning en pepparkaksdeg. Ska bygga ett pepparkakshus sen. Hujedanamej vad jag kommer flippa, hahaha

Nähä.. Ta o läsa ikapp då..

• KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-20 10:09:42 följande:
    Leah satt på pottan för första gången utan blöja nyss... Var visserligen bara 3 sek, men bra för att vara henne eftersom hon total vägrat att sitta på pottan. Har testat med att försöka få henne att sitta med blöjan på innan, men nepp.... Men nu sa jag bara att nu går vi in och kissar på pottan... Nej sa Leah. Jo sa mamma och satte henne i 3 sek innan hon ställde sig upp igen. Bara det att hon satt kändes som en liten seger.....
    Härligt{#lang_emotions_laughing}

Puma var likadan. Sitta några sek. Sen upp fort fort..
    Hon brukade gå omkring med pottan. HItta nåt ställe att sitta på i några sek. Sen gå vidare o göra samma sak..

Nu har jag plockat bort pottorna. Sitter bara på toan.
    Känns skönt att hon är torr dagtid. Men när vi åker iväg långt så tar jag på en blöja. Litar inte riktigt på hennes blåsa än
  • KikiBoo

Varför i hela fridens namn sitter jag o käkar godis NU för? {#lang_emotions_yell}
    Usch.. U make me sick Boo{#lang_emotions_throwup}

• KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-20 10:22:26 följande:
    Jag får sätta henne på pottan ett par ggr om dagen nu i början. Räknar inte med att det ska bli nått i pottan, men bra om hon iaf sitter dessa korta stunder. Dom kan ju bli längre Tobias använder pottan än, han tycker toaletten är en läskig uppfinning. Men finns det ingen potta så använder han toan men man blir nästan strypt på kuppen
    Plötsligt händer det Känns som det ska ta en evighet innan första droppen kommer..
    Puma var väldigt rädd i början att kissa o bajsa på pottan. Men hon brukade kissa o bajsa ändå. Jag höll henne i handen o berömde henne. Hon blev stolt men grät ändå. Berömde henne jättemkt. När hon lugnat ner sig så prata hon mkt om att hon kissat/bajsat på pottan
    Men jag tvingade henne aldrig. Hon ville fastän hon var lite rädd.. Ibalnd kunde de gå dagar innan hon satt..
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-20 10:31:37 följande:
    Ja det gör ju det, ett knep jag har lärt mig att låta kranen rinna. Då brukar dom bli kissnödiga och kissa. Men jag tänkte att det gör jag inte nu, nu är jag bara glad att hon sitter på pottan den korta stunden . Leah fick oxå mkt beröm av mig, när hon gjort nått bra vill hon man ska klappa händer. Så jag sa att hon var jätte duktig och klappade händerna. Hon klappade händer åt sig själv Tobias han vägrar bajsa på pottan. Snart ett år sen han slutade med blöja dagtid. Men bajsa vägrar han än. Han går hellre och små bajsar i kalsongerna en hel dag....
    Det är rätt vanligt att bajseriet kommer senare. Min väns dotter har vart blöjfri i kankse 1.5 år. Och hon vägrar fortfarande bajsa på toan. Hon ska ha blöja på sig.
    Likaså kidsens kusin som blev blöjfri i sommras, tror jag. Hon ska oxo bajsa i blöjan.

Ville vägrade bajsa på toan första två tre månaderna när han blev blöjfri. Men sen sen.. Då spolade vi o vinkade hej då till bajset
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-20 10:41:59 följande:
    Jag trodde det hade släpt för nån vecka sen när han sa att han var tvungen att gå på pottan. När han var klar så ropade han och jag kom och skulle hjälpa honom med kalsongerna. Trodde han bara hade kissat då. Men den gången hade han sagt till för att han behövde bajsa.... Så den gången hade han bajsat på pottan. Jag vart så glad och Tobias fick mkt berömm Det behövs inte mkt för att man som mamma ska bli mega stolt
    Haha! I know. Kiss o bajs på toan, eller i pottan gör en mamma alldeles varm i hjärtat

Vi har oxo en sån där toaring. Köpt på bauhaus. Tycker den är jättebra.
    Ville har precis slutat använda den.

Ja pott/toaträna sommartid är ju de allra bästa. Ville blev ju blöjfri somamrtid. Dag som natt. Gick väldigt fort där.
    Men.. Ja, vintertid tycks ju funka bra det med
    Fast jag har visserligen pottränat Puma sen hon kunde sitta någorlunda.. Runt en 4 månader gammal.
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-12-20 10:54:59 följande:
    När vi är borta kissar han på toan, men inte frivilligt. Man får tvinga upp han på toan. Men han kissar. Så det betyder ju att han inte behöver pottan längre egentligen. När Leah var 4 mån kunde hon inte ens sitta upp... Var och tog kort hos en sån där fotograf, ville ha en syskonbild.
    Puma kunde inte sitta själv då men hon var rätt stadig ändå. Hon kunde sitta i sin matstol eller på pottan korta stunder. Men hon var fortfarande lite degig i kroppen

Näh nu är det uppryckning!
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael