• mona83

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2009-11-24 19:21:22 följande:
    jag gillar inte hans filmer tyvärr
    Nåra av dem är ju bra medans en del bara är skräp
  • mona83
    mona83 skrev 2009-11-24 19:25:26 följande:
    Nåra av dem är ju bra medans en del bara är skräp
    Fast jag ska medge att man sitter och tänker att "jaha är det det här han gjort medans Cilla suttit hemma och väntat på honom, kysst en massa snygga tjejer "
  • mona83

Suck står fortfarande coming soon på den där sidan :-/.

Har ni blivit utsatt för skojare på stan som samlat in pengar till ett barnhem?

Var en som kom fram till mig den 20de, frågade om jag kunde engelska. Men jag svarade att det var lite sisodär med den biten. Hade inte riktigt tid heller, skulle hämta Tobias på dagis.
    Han började iaf snacka på svenska, han kom från ett barnhem i Ukraina sa han.
    Men alltså han pratade för bra svenska för att jag skulle gå på det....

Så stoppade han mig idag igen, då var vi på väg till bussen.
    Så jag säger på svenska att han har stoppat mig förut. Helt plötsligt så kunde han inte svenska längre.
    Så jag sa på eng att han redan pratat med mig om det där och att jag fortfarande inte har nåra pengar....
    Han står bara där och flinar......
    Jag tackar iaf för mig och går...
    Jag fattar inte varför han just väljer mig, för även om han ser mig på håll så går han raka vägen fram till mig utan att stanna och fråga folk på vägen....

• mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 20:09:33 följande:
    Men gud på våran 12 (buss) så åka jag till körskolan, för jag var typ på andra sidan stan(nästan) så såg jag en kvinna som tog en näsduk och "putsa" fönstret hon försökte torka bort något på fönstret men det gick inte så bra.. vart typ bara ännu värre.. *asg*Och sen när jag åkte med min buss hem 721, så var det en tjej som jag vet vem det är som höll på att smälla huvudet i framsätet och i fönstret hon satt och sov och så. Var lite orolig att hon skulle slå sig när hon satt och sov förhon kunde verkligen inte hålla ögonen öppna verkade det som..
    Jag är en sån som somnat på bussen

När jag jobbade på Saab centrallager här och jag jobbade 6-14 skiftet, då slocknade jag alltid på bussen hem. Tur att jag inte skulle byta buss nånstans på vägen. Sen så kommer man inte så långt här heller.
    Lite träligt om man skulle vakna och inte veta vart man hamnat
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 20:19:42 följande:
    jag är sån oxå.. Speciellt om jag jobbade som du mellan 6-14..
    Även om jag verkligen hatade 2 skift så var 6-14 dom bästa veckorna. Så jäkla segt att jobba mellan 14-22.00 :-/. Dom veckorna fick man absolut inget gjort eftersom man sov längre på fm eftersom man kom i säng mkt senare dom veckorna....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 20:31:54 följande:
    Är så irriterande, jag brukar försöka gå fort så dem ser att jag har bråttom när jag inte har det :P
    Grejen är ju att det inte går allför snabbt med en 4a åring
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 20:34:34 följande:
    men gud.. Är vi släkt eller?? Jag jobba mellan 14:20-22:40 och till halv tio på fredagar.. haha.. Och jag älskade förmiddagsveckorna fasten man va så jävla trött som en gris.. Men ojojoj vad skönt det var =)
    Nja det vet jag inte om vi är .
    Förmiddagsveckorna var så härliga för att man hade ju hela dagen på sig att fixa saker efter jobbet.

Har även jobbat skit tider på Schenker, körde mkt 10.30-19.30. Man fick inget gjort då heller. Att fixa nått på stan innan jobbet ja det var ju ingen ide. Allt sköt man på till helgen :-/.
    Mina favoarbetstider är 7-16
  • mona83

Mamma sa idag att det såg ut som Leah håller på att få svinkoppor .
    Hon är jätte torr runt munnen, har smörjt och smörjt...
    Hade fått bort den första omgången precis i början av hösten. Men så klart vart det väderomslag och det torra runt munnen kom tillbaka lika fort.
    Sen dess har jag inte fått bort det.
    Vissa dagar är hon helt knallröd runt munnen och vissa bara lite torr.
    Jag hoppas inte att hon håller på att få det iaf . Fick med mig cortisonsalva hem. Mamma sa det att är det bara exsem liknande så går det bort på ett par dagar annars är det svinkoppor hon har .

Kliar gör det iaf, för har sett att hon sitter och klöser på det mellan varven.

Jag tror snart att saab anställda här kommer vara arbetslösa hela bunten . Konenigsegg drog sig ur affären idag.
    Nyköping är ju värsta saabstaden där säkert ett par 1000 jobbar i saab lager.
    Jag har både kört saab delar och jobbat inne på centrallagret. Det känns sorgligt.
    Saab har ju alltid funnits här, första bilen bygdes här osv....
    En epok går snart ur tiden som man brukar säga

• mona83
    Bevabus skrev 2009-11-24 20:52:48 följande:
    Rudolf Anderssons recept på skidvalla:2 äggMjöl efter behag4 klickar margarin½ meter majonäs3/4 meter mjukost14 msk sirap(för ett par skidor-halvera satsen)
    Det var ju synd att man inte ägde nåra skidor
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-24 20:52:48 följande:
    Rudolf Anderssons recept på skidvalla:2 äggMjöl efter behag4 klickar margarin½ meter majonäs3/4 meter mjukost14 msk sirap(för ett par skidor-halvera satsen)
    Fast det där receptet lät lite gott, man kanske kan göra nån god kaka på receptet med
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael