Inlägg från: Fotavtryck |Visa alla inlägg
  • Fotavtryck

Mosad banan från när?

allra tidigast 4 mån. men då skall du ha börjat med nått annat. ex potatis. Som är mycket mer skonsammare mot magen.

Jag ångrar lite att vi började med smakis vid 4 månader. efter två veckor var han inte längre intreserad av att amma. bara äta mat.
    Den här gången kommer jag ta det senare.

Men börja som sagt med potatis i några dagar o annan rotfruktspure några dagar senare. Så det bör nog gå ca 3 veckor från första smakisen till att du börjar med banan

• Fotavtryck
    Maadeleine skrev 2009-11-15 15:52:10 följande:
    Helene OSV skrev 2009-11-15 15:48:04 följande:
    Ja allt verkar då så olika från olika sköterskor på BVC också!En tjej som ja känner har lika gammal dotter som min, och hon fickråd att ge henne en hel tallrik gröt redan i helgen! Och det har hon gjort med...ja fattar då inget...
    Stackars mage!

Helene OSV skrev 2009-11-15 16:14:56 följande:
    La Lola skrev 2009-11-15 16:12:49 följande:
    Hon undrar ju när man kan börja ge mosad banan, jag anser att man kan det vid 6 mån.
    Håller helt me!

Snart vår tur skrev 2009-11-15 17:03:31 följande:
    Kan o kan man säkert, men varför böjrja med banan när alla rek är att man börjar med smakisar som innehåller potatis/morot/majs/palsternacka? Jag har hört att man ska börja med rotfrukter, sen gröt sedan fruktpure o sånt som är lite sött i smaken. Jag hade inte börjat att ge banan så tidigt, det är rätt mastigt för magen.
    Håller återigen helt me!
  • Fotavtryck

Varför har alla så brottom med smakisar?
    (ja vet, började själv vid 4½ månad, men så jag ångrar det efteråt)
    dom är ju små små barn, o låt dom vara små barn.

Den här gången kommer vi vänta till 6 månader.
    Förstår dom som börjar med gröt, som inte är rekomenderad för än vid 4 månader, om barnen bara vill äta o äta hela natten. O ge lite gröt på kvällen så dom står sig längre är helt ok.
    Men varför få dom att gå över till fast föda så fort? Verkar som många använder amningen som ett kompliment i dag o inte tvärt om.

Men som sagt, mina åsikter. sedan gör var o en som den själv vill.

Svar på tråden Mosad banan från när?