• Resande

    30+ som planerar syskon, del 3.

    30+ planerar andra barnet del 3
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    De som fått första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html
    De som väntar/hat fått syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m47446362.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 16:23
    Det blev lite fel ovan, detta är alltså inte bara för dem som planerar tvåan utan alla som planerar syskon.

    Länken för de som har 1-3 åringar fungerar inte så vi för ett nytt försök...
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m46445341.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 21:35
    Då var det dags för ny tråd för dem med barn som är 1-3 år.
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m48746196.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 15:12
    Ny tråd för de som väntar syskon eller redan har fått.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 19:38
    Här hittar ni 30+ som fått första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 3.
  • pej

    Först ut tror jag?
    juni, svarar på ditt inlägg från gamla tråden: Nä, det var inte någon kul läsning alls. Började misströsta rejält när jag läste det, även om jag vet att det finns många som får barn efter 35, och även långt senare. Särskilt som vi redan har försökt så länge, med den statistiken ovanpå allt kändes det helt kört.

  • Kusin Knase

    Kikar in jag också! Nu bondar darling med lillan efter att hon och jag har hälsat på min bror med familj (hennes jämnåriga kusin) medan darling sprang en halvmara och mäklaren hade en ny visning på huset. Det tar på krafterna med alla vinsingar, eller framför allt förstås all städning innan!!

    Försöker hänga med lite på vad ni diskuterar, och läste länken till Linnékliniken. Förstår jag det rätt om jag borde ha haft pyttechanser att lyckas med ivf med min extremkorta cykel på bara drygt 20 dagar (jag har mens jämt, känns det som... till ingen nytta...) och med min ålder -- jag var 35 när det slutligen tog sig? Det tog ju ett tag innan det funkade hela vägen, men till slut så.

  • Piggley Wink

    pej:

    Knase: Jobbigt bara att hålla sig borta från huset, att man dessutom behöver städa och fixa blir ju bara supertungt

  • Kusin Knase

    juni: Det är inte SÅ farligt, men nu har vi sagt i ett par helger att "nästa gång måste vi ha barnvakt!!" Och vi hade glömt en sak idag, berättade darling när vi kom hem: ett skåp i badrummet som bara används till subwoofern (heter det väl) till stereon -- alltså ett skåp vi så gott som aldrig tittar in i. Vi ska nog börja göra det... Där hittade nu darling, efter att 20--30 pers hade varit här på visning, mängder av tamponger utspridda en och en + flera av mina örhängen! Nej, det är _inte_ jag, jag lovar...

    Undrar om vi får några bud nu. Hm.

  • aigee

    Tusen tack fiji för nya tråden. Har inte orkat. Det är jobbigt att jobba hundra procent och vara en god fru och en bra mamma. Har kraschat lite i helgen men är på väg tillbaka igen... Känns skönt att du ordnat en n tråd!!

    Knase: härlig beskrivning!!

Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 3.