• AmandaPitkänen

ta betalt för persienner?

vad är rimligt att ta betalt för persienner? ska flytta nu från vår lägenhet och hade tänkt fråga de som ska flytta in om de vill köpa persiennerna som sitter här. men vet inte vad som är rimligt! det är 7 st "stora" och 2 st "små".

• Svar på tråden ta betalt för persienner?
  • JsN

Du ska begära tillräckligt lite för att de inte ska tveka utan vilja köpa dem. (För jag misstänker att du inte är intresserad av att plocka ned dem och att de inte passar i ditt nya hem)

• Skalmansfu

500:- låter väl bra?
    Om det är rätt nya kan ni ju ta 1000:-, om de är innanliggande.

• AmandaPitkänen

hihi ja men hur mycket då? vet inte alls vad man brukar ta!

• AmandaPitkänen

japp det är innanliggande

• JsN

Är det innanliggande kan du nog inte ta betalt för dem för då är de fast inredning.

• zazla

Alltså jag skulle bli skitförbannad om jag hade flyttat in i en lägenhet och de hade tagit med sig persiennerna. Det hade kännts som att de bara jälvades med en eftersom de omöjligt kan passa in perfekt på nya stället. Så mitt förslag är att inte ta betalt alls om det inte är nya svindyra i trä eller nått

• AmandaPitkänen

ja fast vi har ju betalat för dom... är det konstigt att man tar betalt för dom då? hmmmm, kanske, som sagt jag vet inte!

• Mirris

Här där jag bor (ÖrebroBostäder) så ingår inga persienner. Man får helt enkelt köpa egna.
    Sen tar man med sig dom när man flyttar, eller säljer till nästa hyresgäst.. eller till nån granne som kanske vill köpa.

Man får ju tänka på vilket skick dom är i, och hur länge sen det är man köpte dom. Men en 1000 lapp borde ni ju lätt kunna få om nästa hyresgäst är intresserad.
    Det är jättelätt att plocka ner och sätta upp persienner... så länge det finns hål *haha* Annars måste man ju borra för att få dit snörena.

• zazla

Amanda: Nä då förstår jag att det kan kännas surt... Men över 1000 kronor hade jag inte betalt tror jag. Man har ju redan miljarder utgifter när man är mitt uppe i en flytt

Svar på tråden ta betalt för persienner?