• AmandaPitkänen

ta betalt för persienner?

vad är rimligt att ta betalt för persienner? ska flytta nu från vår lägenhet och hade tänkt fråga de som ska flytta in om de vill köpa persiennerna som sitter här. men vet inte vad som är rimligt! det är 7 st "stora" och 2 st "små".

• Svar på tråden ta betalt för persienner?
  • Tesse81

Hej hopp!

Klart att det är ok att ta betalt för persiennerna, det gjorde jag och min sambo när vi flyttade från förra l-gh. Persienner är inget som tillhör l-gh egentligen så jag håller på er.

/Therese

• snysop

Innanliggande? Mellan rutorna? Eller "utanpå" rutan?

• Skalmansfu

Vi köpte egna inanpå liggande, och det är itne fast inredning då!

• Tutilure

Det där är lite knepigt, men persienner ska nog ingå, iaf om det är innanliggande, dvs den vanliga sorten.
    Sen spelar det ingen roll om man har betalat för dem själv.
    När vi flyttade in i vår lägenhet hade tanten plockat ner kontakterna i taket bara för att det fanns inga när hon flyttade in och hon hade betalat för dem själv. Tråkigt för henne, men det skulle hon då ha tagit med den förra ägaren.

Behöver jag tillägga att hon fick vackert betala för en elektriker som kom och satte upp nya?

• giz
    vi skulle hyra en lgh, dom förra hade satt in persiener mellan fönstren å ville då ha nypris + arb kostnad på dom (dom var 5 år gammla) vi sa nej vi har rullgardiner, så det slutade med att dom plocka bort dom, hyresvärden gav nedslag på besiktningen då det var hål i fönsterkarmen efter persienerna så det smakade mer för dom än det hade gjort att lämnat dom, plus att dom vart ngn dag senare med nycklarna pga att dom var tvugna å plocka ner dom
    så kan det gå.
  • Drömsessan

Man kan få ganska kraftiga anmärkningar vid besiktning som giz skriver så det kan bli billigare att bara strunta i det. Jag gjorde det i min förra lght iallafall där jag satt upp själv.

• nattinattio

jag tog 500.- för 3 stora och en dörr sådan. då var de 4-5 år gamla färgade (dvs dyrare)
    han som köpte och nu ca 5 senare flyttat hade visst oxå tagit 500.- av nästa

• Monica H

Vi gjorde så nyligen när vi flyttade. vi hade 9 fönster totalt, begärde 2000 men fick bara 1000. Men det var helt ok då vi inte ville plocka bort dom när vi flyttade.
    Hoppas ni kan göra detsamma.

• Silverflarn

Vi tog betalt för våra persienner när vi flyttade från vår lgh. De var bara 1 år gamla och vi begärde halva nypriset.

• mira

Här ingår det inte. Och vi tog med oss våra när vi flyttade - vi flyttade till en annan lägenhet i huset så de passade ju perfekt. Har iofs privatvärd men här gäller att "det som finns när man flyttar in ska finnas när man flyttar ut"...

• mira

Pris vet jag inte - beror väl på hur gamla de är och hur mkt man själv betalat. Själv betalade jag 200 kr för alla gardinstänger de hade satt upp, det fanns endast fästen för såna standard annars - nypris runt 1000 kr. De ville inte ha med sig dem. Men jag skulle inte betalt så mycket mer - det är ju ändå begagnade saker. Dessa stänger kommer jag ta med mig när vi flyttar igen.

Svar på tråden ta betalt för persienner?