Väntan på en liten skrev 2010-01-19 21:52:15 följande:
Alla tips är välkomna, men det är lite speciella omständigheter att få till den där lilla om jag nu skulle ha en sådan tur (se svaret ovan till snö79, eller till er alla egentligen på tråden).Jag har ingen riktig koll på vad som skedde faktiskt, men som han själv sa så gick det inte hur mycket han än ville prestera. Mycket stress och en del nervositet är nog orsaken, men vi gör nya försök.Jag klandrar inte honom, visst känns det snopet att det inte blev något, men men så är livet ibland.
Vi råkade ut för samma scenario, hade väntat på ägglossning i måååååååååånader, så slår stickan om och visar att nu är det dax, precis när vi har haft dödsfall i familjen och måste ordna för att åka till begravning etc.....
Vi slet och slet i försök att få av ett skott s.a.s, men det ville inte lossna. Efter att ha slitit hela natten bestämde vi oss för en kortare tupplur, ställde alarmet och försökte igen, med samma usla resultat
.
Vi gav oss inte för det utan försökte i sovvagnen på väg till begravningen (gick så klart inte
).
Därav tipset om att köra på regelbundet, hade vi gjort det så hade det ju iaf funnits lite "grabbar" där inne när stickan slog om. Nu hade vi inte ägnat oss åt "sånt" på evigheter så det fanns noll chans att det skulle ta sig. Efter det så införde vi principen om ett par gånger i veckan som rutin. Dvs vi hade tre fasta "sexdagar", behövdes inget snack etc, båda visste att de dagarna skulle man inte göra andra planer s.a.s. Behövde man ta en sådan dag i anspråk så flyttade vi såklart aktiviteterna till dagen innan eller efter.