• Mabaja

Nä nu vill jag bli gravid!

Hej..
    Får man hoppa in i tråden?
    Jag har precis genomgått ett ma så nu vill vi hoppa på det igen! 27 oktober fick vi det bekräftat och 31 oktober skrapades jag då det uppstod lite komplikationer och inte kom ut som det skulle...
    Nu hoppas vi på ett tidigt + igen... och gärna en liten "slemhög" som ska bli vår bebis i magen till jul...

• Mabaja
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-18 14:43:22 följande:
    Klart du är välkommen gumman, länge sedan vi hördes nu, allt bra med dig?
    Jo då det är nog ganska bra.. :D Hur är det sj? Taggad för ett plus tillsammans med mig i december? =)
  • Mabaja

lilly 85: Jag trodde inte på missfall, tyckte att jag fått min beskörda del av motgångar detta år.. Men tji fick jag.. Kom som "ett brev på posten"... Suck... Mitt liv rämnade... så mår skit fortfarande, men ska göra det bästa av det...

Jessiiccaa 89: Min höstdepression kom i samband med mitt ma... och jag orkar inte ta tag i det! :( JAg är så himla låg... MEn hoppas på att det vänder... och hoppas av hela mitt hjärta att det vänder med ett +...

Men inte deppa nu, bara att försöka att se framåt, även om det är svårt (och man bara ser en svart tunnel framför sig)...

• Mabaja
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-18 14:56:15 följande:
    Jo jag kan förstå detta, men försök att tänka positivt, att det var "bra" på ett sätt, för barnets och eran skull, det var inte meningen denna gång bara, av anledningar. I December kommer vi få oss ett starkt plus på stickan och fina september bebisar, friska och vackra =)
    Det är inte själva mf jag är ledsen över utan att det gick 2 månader innan vi fick veta, att det var dött redan innan vi fått vårt positiva gravtest.. Det är DET som är jobbigt...
  • Mabaja
    Jessiicaa89 skrev 2009-11-18 15:03:17 följande:
    Fy fan :( så ni fick + på gravtestet så gav det utslag fast det var dött? :(
    Det var dött när vi fick vårt + ja... sen först i vecka 12 fick vi veta att det varit dött hela tiden... efter att jag bokat privat ultraljud... och allt hade "utvecklat sig som en vanlig graviditet" utom det som skulle vara ett foster...
  • Mabaja

Nu tror jag det är dags för mig att invänta BIM... I förrgår hade vi nästan fullt utslag på äl-stickorna... Igår var strecket mycket svagare och idag fanns det bara ett.. Så hoppas på att det var fullt utslag under natten och förmiddagen för att ge svagare senare... Hoppas kan man ju!
    I såna fall om det är "vanlig" fas såborde jag få min mens lagom till min sambos 30-årsdag.. Eller ett (förhoppningsvis) fantastiskt besked!

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2009-11-18 16:47:30 följande:
    1 vecka kvar till Bim Inbilning eller ej ??*Tryck i brösten konstig kännsla*illa mående morgonen och nu på kvällen*magont*huvudvärk*hungrig*trött*känner mig små yrr*törstig som bara den
    Ta ett test! Visar det positivt så är det positivt.. Visar det negativt kan det ha med att ditt värde inte är tillräckligt högt! :D
  • Mabaja
    Disela skrev 2009-11-18 16:58:19 följande:
    Hej hej!Är mamma till en tjej på 2½ år. Vi har precis börjar vår resa mot ett syskon till henne. Tog ut min p-stav i måndags, alltså den 16e november. Har ingen aning om när mensen kommer, men BM trodde jag skulle ha ÄL om 7-17 dagar, så vi får väl se. Ska testa med ÄL-stickor för att ha lite koll i alla fall. Hoppas det kommer gå bra för er andra!
    Jag hoppas att ni får ert + snabbare än oss.. För oss tog det 5 månader... Sen kom det... vi var överlyckliga!!! men... 27 oktober fick vi reda på att det var ett ma som dött 8 veckor tidigare (innan vårt positiva gravtest)...
  • Mabaja
    lilly85 skrev 2009-11-19 08:41:04 följande:
    Ja jag hade gärna väntat med att testa .. men nu ska jag nog iaf låta bli ölen på semestern Ifall ifall.
    varför inte ta med sig nåt gravtest? och prova när man är borta?
  • Mabaja
    lilly85 skrev 2009-11-19 18:43:38 följande:
    Nja det skulle ju kunna gå, fast vi ska bo rätt trångt in på släkt så isf skulle jag bli tvungen att göra testet ute på stan och har lite svårt för att testa utan en behållare lr nåt .. Svårt att pricka testet annars tycker jag haha
    Varför inte köra med clearblue och kissa på stickan? om du "trycker emot" kan du ju inte missa! :P
Svar på tråden Nä nu vill jag bli gravid!