• Snäckan84

    Nä nu vill jag bli gravid!

    Hej!

    Har en son på snart 1 år hemma som både jag o min sambo avgudar!!!

    Men sen han var 5 månader började vi försöka få en liten till.

    Men efter snart 5 månader börjar vi tröttna, vi vill ju ha plus på stickan nu!

    Någon mer som vill ha en bebis i magen till jul?

    Hade varit kul att följas åt och granska både test och symtom!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 15:25
    Hejsan tjejer!

    Nu har jag gjort en egen tråd till våran bimlista då den inte ska ta så mycket plats i denna tråd samt så har man lite lättare att följa med :)

    Har nog missat en massa så kolla in sidan och skriv in er!

    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m48812943.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-10 15:48
    Hej igen tjejer!

    Har gjort en till tråd till er/oss som har plussat så vi kan snacka vidare samt både trösta och ge goda råd samt utbyta råd m.m

    Länken är:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m49915745.html
    Men glöm inte bort alla de som fortfarande stampar vidare i denna tråden!

  • Svar på tråden Nä nu vill jag bli gravid!
  • MammatillMalcolm

    Hej hej!
    Vi kämpar också för att få våran tvåa, den eviga väntan på ÄL och BIM pågår ständigt!!
    Plusset kommer aldrig, tröstlöst.
    Dock så har jag ÄL i dagarna, så nu sexar vi på för fullt. Vi hoppas att det tar sig denna gången. =)

  • arkeologitjejen

    Här jobbar vi också på en tvåa. Linnea föddes 08 och vi har försökt sedan i somras. Har nu två missfall i bagaget sedan i juli och jag skrapades i oktober. Sitter nu med mens och hoppas på att ägglossning och allt ska fungera som det ska. Känns nervöst. Kul med en nystartad tråd, alla jag sett är folk som pratat i månader.


    Linnea 080310
  • Snäckan84
    MammatillMalcolm skrev 2009-11-16 10:42:22 följande:
    Hej hej! Vi kämpar också för att få våran tvåa, den eviga väntan på ÄL och BIM pågår ständigt!! Plusset kommer aldrig, tröstlöst. Dock så har jag ÄL i dagarna, så nu sexar vi på för fullt. Vi hoppas att det tar sig denna gången. =)
    Nä det känns som en evighet!

    Vet inte riktig när jag har äl så vi kör varannan dag :)
    Men jag ska ha min mens runt den 26 november och väntan dit känns super lång!

    När är det du har bim?
  • Snäckan84
    arkeologitjejen skrev 2009-11-16 10:44:16 följande:
    Här jobbar vi också på en tvåa. Linnea föddes 08 och vi har försökt sedan i somras. Har nu två missfall i bagaget sedan i juli och jag skrapades i oktober. Sitter nu med mens och hoppas på att ägglossning och allt ska fungera som det ska. Känns nervöst. Kul med en nystartad tråd, alla jag sett är folk som pratat i månader.
    Ja jag har kikat runt för att se om man kan hoppa in i en tråd men de ha ju snackat ihop sig så länge så jag tror att det är svårt att hoppa in....

    Ja vi har hunnit få ett missfall och ett utomkved sen vi började försöka så nu hoppas vi att det sitter rejält och på rätt ställe :)
  • arkeologitjejen

    Usch känner med dig. På mig satt det i äggstocken sa de först, men under natten så hade det liksom flyttat sig så troligen hade det passerat eller så hade de sett fel första gången, men jag slapp opereras iallafall och det räckte med en skrapning vilket var skönt. Känns så dumt, men med Linnea gick det på första försöket så man är väl lite bortskämd och det känns som att det är något fel nu bara för att det inte går med en gång.


    Linnea 080310
  • Snäckan84
    arkeologitjejen skrev 2009-11-16 10:50:46 följande:
    Usch känner med dig. På mig satt det i äggstocken sa de först, men under natten så hade det liksom flyttat sig så troligen hade det passerat eller så hade de sett fel första gången, men jag slapp opereras iallafall och det räckte med en skrapning vilket var skönt. Känns så dumt, men med Linnea gick det på första försöket så man är väl lite bortskämd och det känns som att det är något fel nu bara för att det inte går med en gång.
    Ja det tog på första försöket med Rasmus med plus att vi hade bara hunnit med att ha sex 1 gång oskyddat o de tog sig på en gång.
    När jag fick mitt utomkved tog det sig oxå på första gången och efter en mens i mellan fick vi ett tidigt mf men nu tycker jag att vi har haft så mycket otur så att de borde inte kunna hända mer.....
  • arkeologitjejen

    Nej jag förstår det. Dessutom sa min gyn att två missfall på raken är mycket vanligt, men inte tre så nu har jag liksom hängt upp mig på det. Idiotiskt nog. Äter dock folsyra och bidrottninggele och tycker att det hjälp med att få mensen mer regelbunden osv.

    Nej, nu måste jag ta hand om Linnea som pockar på uppmärksamhet. Tittar in senare. Kul att träffas!


    Linnea 080310
  • Snäckan84
    arkeologitjejen skrev 2009-11-16 11:00:14 följande:
    Nej jag förstår det. Dessutom sa min gyn att två missfall på raken är mycket vanligt, men inte tre så nu har jag liksom hängt upp mig på det. Idiotiskt nog. Äter dock folsyra och bidrottninggele och tycker att det hjälp med att få mensen mer regelbunden osv. Nej, nu måste jag ta hand om Linnea som pockar på uppmärksamhet. Tittar in senare. Kul att träffas!
    Ja men gör du de, min son sover nu :) Men han vaknar nog snart....
    Desamma du!!! :)
  • MammatillMalcolm

    Hej tjejer!!
    Jag har BIM runt den 27:e tror jag, min cykel är inte den mest regelbundna.
    Nu äter jag bara folsyra, åt tidigare gelé jag med men min cykel blev helt rubbad av den =/
    Samt så använder jag CB fertilitetsmonitor i hopp om att det ska hjälpa oss på traven lite.
    Jag har inget MF i bagaget, men är dock precis som ni... lite bortskämd med att lyckas på första försöket med den första. Så allt efter första försöket skapar lite oro,funderingar och en ännu större längtan efter tvåan.
    Enligt monitorn så är det dags för ÄL i dagarna,troligtvis imorgon! =) Så vi sexar på som tokar och hoppas att det tar sig denna gången!
    Den eviga längtan och väntan på ÄL och BIM är ett faktum, det är så svårt och försöka tänka på annat för att inte stressa upp sig över situationen.

    När har ni BIM?

  • arkeologitjejen

    Jag vet faktiskt inte när jag har BIM. Har som sagt första mensen efter en skrapning nu och mensen varierade mellan 31 och 36 dagar innan dess. Gyn sa att det är helt normalt, men innan Linnea föddes var jag som en klocka. 35 dagar emellan, nästan på timmen så det här är lite konstigt.

    Hur funkar monitorn? Vi har börjat testa ÄL-stickor, men det är ju så fasligt dyrt. Är monitorn värd det?


    Linnea 080310
Svar på tråden Nä nu vill jag bli gravid!