• Kalle the man

    Hur byter ni veckor?

    Hur gör ni som har barn varannan vecka vid års skiftet? Det finns ju en v53 i år vilket innebär att om man har barnen jämna veckor i år så blir det udda veckor nästa år om man bara kör på som vanligt. Har hört att det finns dom som delar v53 för att ha udda/jämna veckor även i fortsättningnen, hur gör ni?

  • Svar på tråden Hur byter ni veckor?
  • Mirakel händer

    Vi brukar dela på vecka 53. Eftersom sonen är så van med att vara jämna veckor hos mig och min man och ojämna veckor hos pappa. Men iår åker sonen på semester med sin pappa så då får han hela den vecka. Men oss gör det inget för vi jobbar för fullt under jul och nyårshelgerna.


    ♥Kim 950313♥
  • petsod

    Prova att lägga tråden någon annanstans, det är inte så många som är inne och kollar på enbarnsförälder tyvärr.

  • Isnogood

    Min son är hos mig jämna veckor o hos sin pappa udda veckor...
    -Den vecka som diffar delar vi på, o andra sidan så blir det ändå en del pusslande iom jul o nyår då sonen var hos mig förra julen men julen i år infaller på min vecka igen..
    (Ok..nu är jag inte enbarnsförälder...utan har en dotter med..men hon bor hos mig på heltid så...)

  • barnav1967

    Vi kör på som vanligt. det spelar väl ingen större roll omdet är jämn eller udda vecka man har barnen.

  • rimmadlax

    Det blev ojämna veckor för mig det här året istället för jämna veckor innan nyår. Ingen större skillnad, det är ju fortfarande varannan vecka. De få som lärt sig att jag var ledig jämna helger får helt enkelt tänka om.

  • Isnogood
    barnav1967 skrev 2009-11-25 13:19:43 följande:
    Vi kör på som vanligt. det spelar väl ingen större roll omdet är jämn eller udda vecka man har barnen.
    För min/våran del så gör det det...

    Då dels min arbetsplats har noterat att jag kan jobba andra tider udda veckor då sonen är hos sin pappa (tex börja tidigare, jobba längre dagar o helger..) o dels pga fritids då sonen inte har samma tider där när han är hos mig som när han är hos sin pappa.
    Så av bekvämlighetssjäl, för att slippa ändra om på jobbet och göra chemaändring på fritids så är detta, att fortsätta ha honom udda hos pappa och gämna hos mig det bekvämaste för alla inblandade
    Jag är kvinna, hetro, o antagligen inte intresserad...
  • rimmadlax
    Isnogood skrev 2010-01-17 15:26:35 följande:
    För min/våran del så gör det det...Då dels min arbetsplats har noterat att jag kan jobba andra tider udda veckor då sonen är hos sin pappa (tex börja tidigare, jobba längre dagar o helger..) o dels pga fritids då sonen inte har samma tider där när han är hos mig som när han är hos sin pappa.Så av bekvämlighetssjäl, för att slippa ändra om på jobbet och göra chemaändring på fritids så är detta, att fortsätta ha honom udda hos pappa och gämna hos mig det bekvämaste för alla inblandade
    Borde inte du och pappan kunna komma överens om det då? Kör 1½ vecka var nästa gång och sedan är ni "back-on-track".
  • Isnogood
    rimmadlax skrev 2010-01-17 15:29:13 följande:
    Borde inte du och pappan kunna komma överens om det då? Kör 1½ vecka var nästa gång och sedan är ni "back-on-track".
    Nepp..hans pappa är ALLT annat än lätt att komma överens med, tyvär...

    Därav att detta (med hjälp från familjerätten) arengemang med udda hos pappa o gämna hos mig med söndag som "bytesdag" blev en lösning.

    Minst bråk, minst tjafs och lättare för sonen att hålla koll på vem han ska vara hos när 
    Jag är kvinna, hetro, o antagligen inte intresserad...
  • rimmadlax

    Aha, trist. Då blir det nog att bita i det sura äpplet och meddela jobb och annat verkar det som. Tråkigt att höra att det inte funkar med kommunikation mellan dig och ditt ex. Efter snart två år har jag och mitt ex lärt oss att kommunicera riktigt bra och det är underbart skönt kan jag säga. Skönt med flexibilitet också då vi kan byta helger och dagar lite hur som helst om den andra har något viktigt att göra. Hoppas ni också får det så en dag.

  • Isnogood
    rimmadlax skrev 2010-01-17 15:51:13 följande:
    Aha, trist. Då blir det nog att bita i det sura äpplet och meddela jobb och annat verkar det som. Tråkigt att höra att det inte funkar med kommunikation mellan dig och ditt ex. Efter snart två år har jag och mitt ex lärt oss att kommunicera riktigt bra och det är underbart skönt kan jag säga. Skönt med flexibilitet också då vi kan byta helger och dagar lite hur som helst om den andra har något viktigt att göra. Hoppas ni också får det så en dag.
    Nja, vi håller benhårt på att han har udda veckor och jag har gämna.

    Har perioder när allt fungerar bra o vi kunnat "byta" dagar men det brukar aldrig bli långvarigt tyvär...

    Han har en tendens (pappan alltså..) att använda sonen som lite av ett vapen om han inte får exakt som han själv vill...

    Tyvär så var det bara jag som ville ha skillsmässan från början o nu, efter 2,5 år så "anklagar" han mig fortfarande för detta o säger till allt o alla att han blivit utkastad...
    (min mamma ägde gården vi bodde på, jag köpte den av henne efter att vi skillt oss o han fattar inte riktigt varför det var jag som skulle bo kvar...osv osv osv...)
    Jag är kvinna, hetro, o antagligen inte intresserad...
  • ikalind

    Vi kör på bara..för oss har det ingen betydelse om vi får udda eller jämn vecka.

Svar på tråden Hur byter ni veckor?