• mammalollo

    Decembermammor 2005

    Ännu en ny fortsatt tråd hur vi december-mammor (2005) mår - här kan vi skryta, klaga gnälla, jubla och peppa oss.
    En del av oss har diskuterat våra glädjen och bekymmer i mer än TRE år nu!!!
    Andra är mer färska på tråden. Här kan vi alla älta hur vi och våra barn har det.

    Ni vet vilka ni är!!!
    Att vara december-mamma handlar inte om när man fött - det är mer en attityd


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Svar på tråden Decembermammor 2005
  • Laisa

    Men halloj! Va bra att du fixat en ny tråd när inte jag lyckats få till det, har funderat lite varför den andra var så tyst

  • Laisa

    Hej å hå, här hände sannerligen inte mycket, har alla gått upp i julstöksrök eller har ingen hittat hit???

  • mammalollo

    Jo förmodligen har bett någon medla vidare för jag ville inte spamma för mycket, får göra ett nytt försök
    Är själv upptagen med studier, har 2 enheter kvar samt ett specialarbete att göra innan jag är julledig i ett par dagar, börjar skolan igen den 4 januari.
    Men det går bra tack och lov om inte lite stressigt.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • MissS

    Men herregud i himlen.
    Jag är ju aldrig inne...tack mammalollo för trådstarten!

    Vad gööööör ni?
    Här jobbas det för mkt, har fått förlängt av min tjänst i 1 år framöver.
    Barnen växer och frodas. Vilda skriver sitt namn och ritar helt underbara teckningar, hon ska bara ha prinsessklänningar, rosa, strumpbyxor och sparar håret så hon kan ha frisyrer. *himlar med ögonen*

    Galning nummer 2 som oftast kallas för Molly är äntligen frisk efter att ha varit asdålig i nästan 2 veckor. Sicket humör den damen ligger inne med. Vansinnigt.

    Galning nummer 3 som oftast kallas för Filip spelar ishockey i Färjestads farmalag som heter Skåre, tränar 3 dagar i veckan och är så duktig så.

    Dagarna bara flyger förbi och helgerna samma sak.
    Hoppas det är bra med alla och att Ni tar hand om varandra...

  • Frannyfine

    Uj uj.. Snacka om att jag behövde sparkas på rejält för att hitta hit jag bara springer runt och köper julklappar hela tiden. Det är så kul! LEEEEEEEGOOO!
    Det är snart det enda jag har i hövet

  • mammalollo

    Ja ni verkar helt efter bortblåsta från fl men det är väl så innan julen, jag hoppas tråden kommer igång innan den går ut va?
    Har själv en massa att göra sista enheten ska in på söndag specialarbete nästa fredag och på torsdag har vi julavslutning.
    Har sökt ett jobb på heltid nu medan jag pluggar men det lär jag ju inte få kommer nog inte orka med att både jobba heltid och plugga heltid, men det finns ju raster som man kan plugga på sen så finns det ju kvällar också men vi får se iom att jag pluggar så kommer jag nog inte ens få jobbet som jag verkligen vill ha.
    Xander och jag fyller år på söndag och då ska det vara litet kalas här och på lördag ska vi ha barnkalas hos farmor/farfar våra kolonigrannes barnbarn kommer över.
    Blir nog kul, har dock en hel del att göra imorgon måste få undan här lite.
    Fattar inte det 4 år blir han.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Laisa

    Ja här är det kalas helgerna i ända... Tim fyllde två förra söndan och emmy fyller 4 nästa helg. Så familjekalas blir det då på deras "rätta" dagar och nu på söndag har vi ett gemensamt barnkalas för kompisar. Sen kommer det snart en tomte sägs det? Phhuuuu..... Håller även på packa en bananlåda till vårt fadderbarn i Lettland till jul, hon fyller 2 år nu den 10 december så hon har även fått ett litet paket på posten. Livet snurrar på

    MissS, känner igen det där med rosa, glitter och prinsess... Emmy ska BARA ha kläder med glitter vissa dagar och dom kryllar det inte av i hennes garderob så lite sånt får det nog bli nu när hon fyller... Även om hon tittade konstigt på mig när jag satt hon fick önska sig till födelsedan och sa: Men... man kan väl inte få KLÄDER i paketet??? "Mjuka paket" var tydligen ingen hit

  • mammalollo

    Mjuka paket är aldrig populära.
    Frågade Xander vad han önskade sig... ett paket svarade han.
    Jaha vad ska det vara i paketet.
    En backspegel(förmodligen börjar han spara till en bil redan nu) och så en massa godis och choklad och en cola glass(calippo).
    Okej..lätt att köpa present till honom.
    Blir ju naturligtvis inte det, ska köpa honom ett pussel för han älskar lägga pussel


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Frannyfine

    *VISKAR HÖGLJUTT*
    Öh brudar!!! Gissa vad vi ska göra???

    en 3:a... haha. Jag är glad och förväntansfull men nervös så in i helvete.. Vad ger vi oss in på?

    *Håll det för er själv då är ni snälla*


    Är det någon som vaknar till här nu månne..? *ropen skallar h-a-t-a f-a-c-e-b-o-o-k*


  • mammalollo

    FF: Najs...hoppas det går vägen. Tiger som muren men piper ändå fram ett grattis


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
Svar på tråden Decembermammor 2005