• MeAndMyBoys

Hur mycket fick ni för ärret i ansiktet?

Jag har en son som har ett ärr i ögonvrån sedan en olycka på förskolan. Jag har en olycksfallsförsäkring hos trygg hansaoch även kommunen har ju en.

Jag undrar nu vad ni fick för ärren på era barn? Min son är 4 år, alltså 3 år vid olyckan.

Ärret syns om man tittar relativt noga men märks mer när han ler och kisar eller speciellt vid sommaren då han är brun.
    Sitter i ögats yttervrå och är ca 5-7 mm.

Jag har vart hos en fotograf för att ta kort på detta nu och det verkar som om det kan röra sig om en slant. Själv hade jag kanske tippat på en 5 hundring eller så...

För mig handlar det ju mest om att dokumentera skadan och fullfölja den anmälan jag en gång gjort.

Någon med mer erfarenheter?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni för ärret i ansiktet?
  • Eelle

får man ersättning för operations ärr i ansiktet (gäller mig som vuxen)??
    tog bort en gansak stor leverfläck i ansiktet när jag vaar yngre och har ett ärr på ca 1 cm vid näsan...utåt mot kinden. syns väldigt bra.
    är det nått att söka ersättning för? (kan inget om sånnt här så jag f rågar) :)

• Anghammarad

Äldsta pojken ramlade ur soffan och slog pannan i bordskanten. Det limmades ihop och blev till slut ett 1,5 cm ärr mitt i pannan. Trygg Hansa betalade 10000 för det.

• MeAndMyBoys

ang vad det gäller vuxna och operationsärr så har jag absolut ingen kunskap.... nån annan ?

• MeAndMyBoys

fick ut nästan 12 000 för det, snacka om förvånad men glad. undrar nu hur det blir nästa år med den försäkringen som dagis har... någon som vet?

• Kinderägg

Jag lånar tråden lite. Jag är inte alls hemma på det här med försäkringar, hur gör man för att få pengar från försäkringsbolaget egentligen ? Min dotter sprang in i en stenstolpe med ansiktet före för två år sedan. Hon har ett ärr på överläppen och en vit fläck på ena framtanden, är det något hon kan få ersättning för ?

• Anghammarad
    Kinderägg skrev 2009-12-06 16:18:15 följande:
    Jag lånar tråden lite. Jag är inte alls hemma på det här med försäkringar, hur gör man för att få pengar från försäkringsbolaget egentligen ? Min dotter sprang in i en stenstolpe med ansiktet före för två år sedan. Hon har ett ärr på överläppen och en vit fläck på ena framtanden, är det något hon kan få ersättning för ?
    Jag tror att de flesta försäkringsbolag kräver att skadan skall ha undersökts och behandlats av läkare för att de skall betala ut något.

Men ring till det bolag du har din barnförsäkring i och fråga.
  • Kinderägg

Jag var med henne till både läkare och tandläkare när det hände så det finns dokumenterat. Får ta och ringa mitt bolag och höra vad dom säger.

• Mermaidia

Dottern fick ett ca 6 cm långt ärr snett över ögonbrynet. Det limmades och tejpades snyggt på akuten. Det syns ganska mycket trots att det är tre år sedan hon föll. Hon fick ca 21000 kr av Trygg-Hansa. Vi skickade in färgfoton efter ca 2 år och ersättning betalades ut inom två veckor. Det gick snabbt när vi väl fick iväg anmälan. Anmälan ska i de flesta fall göras inom två år.

• allt eller inget

En av sönerna har ett ärr i ögonvrån ca 7mm gissar jag, han fick 12 000:- för detta. Jag fotograferade själv och skickade in bild på det.

• Kicki82

Min ramlade i en brunn (hade änglavakt) och fick ett ärr i slutet av ögonbrynet. För detta fick han 7900kr av TryggHansa vilket gick fort och smidigt.

Svar på tråden Hur mycket fick ni för ärret i ansiktet?