• jazzkatten

Stockholm April-06

Halloj!

Är det några som bor i Stockholm och ska föda i april -06?
    Själv bor jag på Kungsholmen och har bf 24 april.

Vore kul om vi kunde dela erfarenheter tips och idéer här.
    Vilken MVC tillhör ni? Är ni nöjda? Vilket BB ska ni föda på?
    Funderar ni på att gå på gravid jympa eller dyligt, var i sf?
    Var kan man hitta coola mammakläder? Mm.

Finns det redan en sån här tråd kan ni skriva in länken här nedan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-09 00:06:05:
    En spinoff tråd till denna har startats av Snova där vi kan skriva viktig info om träffar, gympa/yoga/bad, seminarier etc:
    www.familjeliv.se/Forum-2-15/m5451058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-10 11:15:11:
    Ps. Jag har bf 22 april numera, enl vul. i v 12. Ds

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-28 12:48:31:
    Ps. Oj oj, efter senaste UL är BF framflyttat till 28 april, min mans 30-års dag Ds.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-02 16:26:43:
    Den 3:e januari kommer denna tråd stängas, men då kan ni gå in på fortsättningstråden : www.familjeliv.se/Forum-2-15/m6194947.html

• Svar på tråden Stockholm April-06
  • Annika23

fröken grön

När jag var på debenhams så fick jag både höra och se att dom har mamma kläder på top shop inte allt för dyrt heller
    har exakt samma prob som du...( FINNS DET INGA KLÄDER )
    men jag har i varjefall hunnit raffa åt mig lite kläder, men tycks vara lite stora
    vete fasen om man ska fråga om råd nästa gång..hehehe

hoppas att det går bra med ditt sökande

• Annika23

Hallå alla nu har jag fixat adressändringen och bokat in mitt första möte på serafen!
    Värkar hur trevliga som helst, sa att dom va varmt rekomenderade och dom hoppa av glädje..
    villket fall som helst så ska jag dit på tors kl 13
    så vi får väl se hur det går, fråga lite om bb stockholm ev har ju fast plats på ks inte helt fel de heller, men det är killen som vill ha bb stockholm så vi får väl se?

street låter intressant, ska nog oxå ta mig en titt på den marknaden*
    tack för tipset.....

• Annika23

Föresten fick värsta chocken igår!
    Ställde mig på vågen och fick av min egen förvåning se att jag gått upp 1,5 ´kg på bara några dar, fatta från att ligga på minus och sen bara pang.... shit pomm frit asså
    sen fick jag oxå en trevlig överaskning på tåget hem en trevlig vesit från kära bebben, med en riktig rejäl kick som kändes utan att man hade handen på magen....
    och nu är det full olligång
    mysigt*
    men pappa får inte vara me..... suck
    det är mammas bebbe

• Fröken Grön

Annika23:
    När du skriver att du har en fast plats på KS, menar du då att du är prioriterad för att du hör till det sjukhuset? Är det inte bara på BB Stockholm och Södra BB som man kan vara garanterad en plats?

Gud vad jag ältar detta tema, sorry. Det är bara det att jag inte har lyckast få något svar från tex barnmorskan om hur det går till när man vill välja ett sjukhus. Min BM verkade inte ens veta att när man är inskriven hos Mama Mia så kan man få prioriterade platser på vissa sjukhus. Iallafall så svarade hon så underligt när vi frågade om detta. Så nu är jag alltså förvirrad, som vanligt.

• Annika23

fröken Grön

Asså jag vet inte heller riktigt, ska prata med min nya bm på serafen Eva heter hon så får jag se vad det är som gäller för mig, själv lika förvirrad som du
    fast killen säger att jag hör till karolinska så det blir väl där jag får en plats om man inte får det som önskas?
    BB stockholm

• Qliana

Anna23: Jag har också gått upp massor! 1,4 på en vecka - kändes inte så kul. Totalt har jag gått upp 9,5 kg nu eller 8 kg...beroende på hur man räknar (vägde inte lika mycket som jag brukar på plusdagen. Jag har gått upp 7 kg från inskivingen. (LÅTER BÄST )
    Går in i vecka 20 på torsdag.

• hannaka

Kul Annika! Hoppas du kommer att gilla Serafen. Jag ringde min BM för att boka tid för nytt besök idag, men hon har inte hört av sig...blir väl i morgon.

Fröken Grön - Jag köpte ett par jeans på Pop som jag tyckte var rätt OK och ett par baggy jeans på H&M. Sen hittade jag skitbra tunna långa linnen på Gina Tricot (tänkte bojkotta för din skull Jojo, men dom var så jäkla bra ;) ) som funkar att ha under det mesta. Top Shops jeans är smala och långa, men min kompis har dom och tycker att resåren har blivit dålig...så jag hoppade dom.

• jojofatty

Fröken grön
    Min BM sa att det var fullt på BB Sthlm att det blir det väldigt fort... så där måste man vara garanterad för att få föda... vet inte hur det e med sös! Jag tillhör DS å hon sa att jag inte behöver bekymmra mig om att åka nån annanstans eftersom jag har förtur eller vad man ska säga så det e på DS å ingen annanstans jag ska föda. Täby C brukar ha XS, S på deras kjolar å byxor. Tycker jag jämt hittar närjag sticker in huvet där... bäst är att komma runt lunch för då har dom precis fått ut alla strl.

Jazzkatten
    Jag hade också kli på magen tidigare... Men så var jag in på LUSH och köpte en massage olja där som är suuuuuuuuuper. Fet som attans men inga bristningar å inget kli... super skön verkligen. Det är en sån som dom rek. till gravida. Jag använder den i samband då jag dushar eller badar.... funkar som badolja också... Kostar även bara 69 kr så det e värt ett försök iaf.

Hannaka
    gu så roligt med UL... så skönt att det gått bra... Vill på UL igen jue!!

Har åxå börjat sticka... är inne på 5:e paret me vantar.. ha ha ha... ja vet lite enformigt men va tusan... har jag nåt att göra när jag e hemma... slipper stressa upp mig över allt...

Ang. mammakläder från top shop så har jag bara provat dom... men dom sitter superskönt... var lite för snål för att lägga 600 kr på ett par jeans sådär innan löning... men ska nog allt springa tillbaka och köpa dom snart.. var både sköna och snygga...

Börjar nog allt att gå upp lite nu tror jag... dock på benen... men hoppas mest på att sambon har krymt dom i tvätten Har annars haft tur me mamma kläder då jag har XS. För det finns jue mer XS än S har jag märkt...

Så street har öppet på söndag eller??? Isf ska jag allt dit!!!

Å me hela jobb grejen har jag tänkt skita i allt och jobba... Orka lägga ner energi... Och jag får la skylla mig själv som inte fyllt i en skriftlig ansökan... tycker bara det e tråkigt att det har blivit som det blivit!!

• Annika23

hannaka

Jo jag tror nog att jag har hamnat rätt nu.....
    känns skönt att ha ordnat lite saker för ens egen bättring...:)
    Min förra barnmorska verka inte så intresserad och när jag fråga om mamma grupper så sa hon: vet inte riktigt hur vi ska placera dig " fatta " jahha sa ju självklart jag, turen för mig att jag har funnit er tjejer då...:)
    sen får vi väl se vart nästa steg leder

gick precis in i vecka 20+0 idag och har gått upp 1,5 kg, känns ganska skönt att veta
    rädd för att man ska få bristnngar för att magen väller ju, men det är ju hórmonellt inte arftligt eller något, så betydelsen för att smörja sig spelar ju ingen roll
    fast visst gör man det ändå i önskan på ha turen

• Annika23

Oliana

Alla kan ju inte´ha den turen vissa går upp massor medan andra går upp och ner
    har mått bra under graviditeten men varit väldigt låg och trött, de första månaderna.
    Nu mår jag säkert som bäst, mycket ork i denna Kvinna trots motståndet i fötterna ( när dom tröttnar ) sammandragningarna som man har haft
    som sagt gick precis in i vecka 20+0 idag o tolalvikten som jag har ökat är 1.5 kg
    känns ganska skönt att veta, men man ska aldrig jubla högt för rätt som det är så har man ökat någe oerhört

bebben mår i varjefall bra kickar på fullt och lever rena loppan i magen

Svar på tråden Stockholm April-06