Inlägg från: Tvillingar11 |Visa alla inlägg
  • Tvillingar11

Vitex agnus castus....

Har du använt detta naturläkemedel?
    I dropp- eller tablettform? Hade du PCO-s och vad gjorde den för dig?

• Svar på tråden Vitex agnus castus....
  • Tvillingar11
    PCO20 skrev 2009-12-22 00:32:10 följande:
    Hej!Japp, jag har provat. Läs min blogg Hade inte haft äl/egen mens på ÖVER ett år. Pergo funkade inte ens. Provade dropparna i 14 dagar och 14 dagar senare fick jag superömma bröstvårtor och mycket flytningar, 14 dagar senare fick jag mens!
    Vad underbart! jag har köpt tabletter istället då jag inte klarade av smaken av dropparna. Nu inväntar jag BIM - men får jag mens så tar jag uppehåll från allt en månad eftersom det är stängt, då ska jag ge tabletterna en chans.
  • Tvillingar11

Idag börjar jag med tabletterna, det blir min första mensdag. Hoppas hoppas att det leder till en fin ägglossning och att jag blir gravid i januari...

• Tvillingar11

Ingen aning... jag läste nyss på burken och där står det en om dagen i samband med måltid. Jag tar tabletterna, har dropparna men klarar inte av lukten och smaken. Tabletterna smakar ingenting, de bara luktar lite starkt...

När började du med dina? Jag tog första idag, ska jag ta de i 14 dagar ungefär? vet ju inte när jag har ägglossning och kan ej titta med stickor heller för jag får stegring jämt.

• Tvillingar11

Jaha, så 14 dagar efter sista "droppdagen" fick du ägglossning, eller fick du mens då?

Du har två dagars försprång=P Jag tog min första idag och funderar på att ta dem nu i 14 dagar och hoppas på att jag får en tid någon gång 13-14 januari. Min läkare är tillbaka 11 januari. Då kommer det synas på VUL vad som hänt. I annat fall får jag väl fortsätta med sprutorna hoppas jag=)

• Tvillingar11

PCO20- hur går det? Känner du några biverkningar? Hur var det nu, droppar eller tabletter du tar?

Jag känner att jag har lite ont i tjejmagen, tog sjunde tabletten idag...

• Tvillingar11

Det går bara bra, är inne på åttonde dagen med munkpeppar, och känner inte särskilt mycket egentligen. Men hoppas fortfarande på att det ska ändå bidra till ägglossning. Det blir ju inga sprutor denna månad, ska träffa min läkare på onsdag nästa vecka och höra hur vi ska gå vidare.

Svar på tråden Vitex agnus castus....