• PCO20

Vitex agnus castus....

Hej!
    Japp, jag har provat. Läs min blogg

Hade inte haft äl/egen mens på ÖVER ett år. Pergo funkade inte ens. Provade dropparna i 14 dagar och 14 dagar senare fick jag superömma bröstvårtor och mycket flytningar, 14 dagar senare fick jag mens!

• PCO20
    Tvillingar11 skrev 2009-12-22 11:11:49 följande:
    Vad underbart! jag har köpt tabletter istället då jag inte klarade av smaken av dropparna. Nu inväntar jag BIM - men får jag mens så tar jag uppehåll från allt en månad eftersom det är stängt, då ska jag ge tabletterna en chans.
    Ja, jag ska också prova tabletterna Dock så verkar jag inte få någon mens, men det är väl för mycket begärt

Funderar på om jag ska börja ta tabletterna idag/i morgon. Ingen idé att vänta

Sen ska jag i väg till gyn i jan eller feb och kanske börja med pergo igen eller puregon. Spännande! Ett nytt underbart år väntar och det känns som att det kommer bli ett BRA år
  • PCO20
    Tvillingar11 skrev 2009-12-30 22:11:30 följande:
    Är det någon som vet om man ska ta en eller två tabletter varje dag?
    Jag tar en om dagen, men man kanske ska ta två? Vet faktiskt inte?
  • PCO20
    Tvillingar11 skrev 2009-12-31 00:21:27 följande:
    Ingen aning... jag läste nyss på burken och där står det en om dagen i samband med måltid. Jag tar tabletterna, har dropparna men klarar inte av lukten och smaken. Tabletterna smakar ingenting, de bara luktar lite starkt... När började du med dina? Jag tog första idag, ska jag ta de i 14 dagar ungefär? vet ju inte när jag har ägglossning och kan ej titta med stickor heller för jag får stegring jämt.
    Ja, det står det på min burk också. Samma här, vet inte heller när jag har ägglossning! När jag tog dropparna så tog jag dom i 14 dagar Och 14 dagar efter jag slutat med dropparna började brösten att ömma som tusan (ALDRIG känt så förr) och det berodde antagligen på ägglossning, två veckor senare fick jag mens... En jävlig mens, men det var underbart! Haha!
  • PCO20

Ja precis, jag fick ägglossning 14 dagar efter sista "droppdagen" och sen kom mensen punktligt 14 dagar efter äl.

Jag ska på vul i jan eller feb, så det ska bli spännande

Lycka till!

Tvillingar11 skrev 2009-12-31 00:55:25 följande:
    Jaha, så 14 dagar efter sista "droppdagen" fick du ägglossning, eller fick du mens då? Du har två dagars försprång=P Jag tog min första idag och funderar på att ta dem nu i 14 dagar och hoppas på att jag får en tid någon gång 13-14 januari. Min läkare är tillbaka 11 januari. Då kommer det synas på VUL vad som hänt. I annat fall får jag väl fortsätta med sprutorna hoppas jag=)
  • PCO20
    Tvillingar11 skrev 2010-01-06 01:35:03 följande:
    PCO20- hur går det? Känner du några biverkningar? Hur var det nu, droppar eller tabletter du tar? Jag känner att jag har lite ont i tjejmagen, tog sjunde tabletten idag...
    Det går bra Känner ingenting tror jag, lite ömhet i brösten kanske men inget annat. Börjar med provera på söndag och ska sedan ta pergotime! Jag tar tabletterna!

Hur går det själv?
Svar på tråden Vitex agnus castus....