• SaltNapp

få igång magen...?

vill bara få lite tips om hur nu håller era magar igång?

är i v 23 och fått foglossningar och sammandragnignar vid anstängningar så kan inte röra på mig på samma sätt som jag brukar...

Börjar undra om kroppen ser till att vara hård i magen så man får öva på att "ta i " ;)
    skämt å sido..
    vad gör ni?
    äter ni något specilelt?

tack

• Svar på tråden få igång magen...?
  • smurfen08

Brukar ta en stark kaffe och då kommer den igång

• SaltNapp
    smurfen08 skrev 2009-11-17 10:01:21 följande:
    Brukar ta en stark kaffe och då kommer den igång
    ooh gillar ju inte kaffe...
  • ballerina78

Jag har haft problem med trög mage hela graviditeten och är nu i v 31. Katrinplommonjuice morgon och kväll hjälpte i början men nu måste jag ta till fler knep. Päron, torkad frukt, linfrön (dock max en matsked om dagen), kiwi, fullkornsprodukter, MYCKET vatten, men det bästa av allt är loppfrön (psylliumfrön) som jag blötlägger och dricker varje dag.

Undvik bananer och svart te. Blåbärs- och nyponsoppa ska visst också vara stoppande. Däremot tror jag fruktsoppa är bra för det är mest aprikos i det.

• tarrrap

Katrinplommon brukar funka.
    Finns svagt laxerande medel på apoteket, men jag vet inte om man får ta det när man är gravid..

• ballerina78
    tarrrap skrev 2009-11-17 10:38:46 följande:
    Katrinplommon brukar funka. Finns svagt laxerande medel på apoteket, men jag vet inte om man får ta det när man är gravid..
    Lactulos får man ta när man är gravid, men det är laktos i det så det är inget för laktosintoleranta. Det finns fler produkter på apoteket som man får ta, men jag vill försöka undvika det så länge som det går.
  • SaltNapp

oj tack !
    massa bra tips att prova..
    jag dricker mycket rött nyponthe.. kansek det som är en bov..?

har ju både loppisar och linfrö hemma.. men hade helt glömt bort deras effekt !
    tusen tack !

Svar på tråden få igång magen...?