Inlägg från: Novemberstjärnan |Visa alla inlägg
  • Novemberstjärnan

Pojkar med långt hår!

Ja vad tycker du om pojkar med långt hår? Är det något som passar sig tycker du?

Tack för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 11:13
    Gäller såklart över året också, eftersom min son fyller ett om en vecka så lade jag tråden här

• Svar på tråden Pojkar med långt hår!
  • Novemberstjärnan

Anledningen till att jag frågar är att lilleman snart ett år, börjar få långt hår och eftersom jag bryr mig vad andra tycker, så funderar jag på om jag ska klippa det eller låta det växa sig till långt eftersom jag tkr pojkar ör fina med långt hår!

• Novemberstjärnan
    Sencha skrev 2009-11-17 11:07:49 följande:
    Jag har inga som helst problem med det, helt oavsett ålderskategori. Men det är mig HELT obegripligt att du kan fråga det gällande ålderskategori 0-12 mån. Det måste väl ändå vara ett misstag? Med så små barn är det väl en ickefråga?!?
    Alltså, han börjar bli långhårig. Är det verkligen så ovanligt med barn med långt hår i denna ålder? Hans hår är inte SÅ långt, men vill ändå veta vad folk tycker. Vet folk också som klippt sina barn innan året, är det DET du tycker är en konstig fråga gällande 0-12mån?
  • Novemberstjärnan
    Sencha skrev 2009-11-17 11:13:43 följande:
    Jag tycker det är konstigt att man bryr sig om huruvida pojkar som är under året har långt eller kort hår. Det är obegripligt för mig att man kan tycka att det är relevant med barnets kön när man bestämmer om man ska klippa ett så litet barn eller inte. Självklart kan man klippa, eller låta bli, beroende på vad man tycker behövs eller är fint, etc. Men svaret bör rimligen bli detsamma oavsett barnets kön?
    Önskar alla tänkte som du, tack för svaret. Tyvärr vet jag faktiskt hur verkligheten ser ut. Ta en titt i affärena som exempel. Tror faktiskt att folk reagerar när dem ser en liten pojke som ser ut som en docka med långt vackert hår. DET är verkligheten. Och jag önskar att jag var stark nog att inte påverkas. Men ska jobba på det, promise. Var bara nyfiken på reaktionerna här.
Svar på tråden Pojkar med långt hår!