• Novemberstjärnan

    Pojkar med långt hår!

    Ja vad tycker du om pojkar med långt hår? Är det något som passar sig tycker du?

    Tack för svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 11:13
    Gäller såklart över året också, eftersom min son fyller ett om en vecka så lade jag tråden här

  • Svar på tråden Pojkar med långt hår!
  • såffan

    vill en pojke ha långt hår så e d klart att d e okej, däremot får man nog vara bered på att folk misstar sej och tror d e en tjej. Många barn har ju väldigt "neutrala" drag så d e inet alltid så lätt för andra att se..

  • kaksmulan

    Felixen har bestämt själv att han vill låta håret växa och jag kan ju knappast bestämma över det. Så länge det blir tvättat och kammat får han ha så långt hår han vill.


    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Novemberstjärnan

    Anledningen till att jag frågar är att lilleman snart ett år, börjar få långt hår och eftersom jag bryr mig vad andra tycker, så funderar jag på om jag ska klippa det eller låta det växa sig till långt eftersom jag tkr pojkar ör fina med långt hår!

  • elink

    småpojkar antar jag att du menar då eftersom tråden ligger under barn 0-12månader?

    nja det går väl bra. men jag tycker väl inte det är så snyggt kanske. dock klipper man väl inte så små om det inte är så längt att det är besvärande för dem....? klippte min son första gången i våras, han är nu drygt två. tycker han är finare i kort.

  • ester

    Mina bägge killar har långt hår. Den äldre som nu är sju har håret ner långt på ryggen. Ifjol blev han retad av några äldre barn i skolan för det, men han ville ändå inte klippa av det. Fortfarande är det många som tror att han är en tjej, men då säger han bara till att han är en kille. Jag tror inte du skall bry dig så mycket om vad andra tycker, risken är ju att du för över det till din son.
    Långhåriga killar är söta, om håret är välklippt

  • Sencha

    Jag har inga som helst problem med det, helt oavsett ålderskategori.

    Men det är mig HELT obegripligt att du kan fråga det gällande ålderskategori 0-12 mån. Det måste väl ändå vara ett misstag? Med så små barn är det väl en ickefråga?!?

  • ploten

    Vi klippte vår son första gången när han var nästan 2 år. Han har lockigt hår och var jättefin i sitt långa hår - tyckte vi i alla fall! Det var många som trodde att han var en tjej, men det var inget som störde oss direkt. Men till slut blev det lite jobbigt för honom, för håret började hänga ner i ögonen och vi vågade oss inte på att klippa ens luggen själva, eftersom håret var så lockigt (de är svårt nog att klippa ett rakt hår...).

    Nu tycker vi att han är jättefin i sitt korta hår, och när vi ser bilder på det långa håret tycker vi att det känns lite konstigt att han har sett ur så... Inte just för att håret är långt, men för att han ser så annorlunda ut mot nu. Han har inte någon jättekort frisyr nu, utan han har lite längder på huvudet och lugg som går till ögonbrynen.

  • Novemberstjärnan
    Sencha skrev 2009-11-17 11:07:49 följande:
    Jag har inga som helst problem med det, helt oavsett ålderskategori. Men det är mig HELT obegripligt att du kan fråga det gällande ålderskategori 0-12 mån. Det måste väl ändå vara ett misstag? Med så små barn är det väl en ickefråga?!?
    Alltså, han börjar bli långhårig. Är det verkligen så ovanligt med barn med långt hår i denna ålder? Hans hår är inte SÅ långt, men vill ändå veta vad folk tycker. Vet folk också som klippt sina barn innan året, är det DET du tycker är en konstig fråga gällande 0-12mån?
Svar på tråden Pojkar med långt hår!