• Anonym

Fladder i bröstet

Anonym (annelie) skrev 2009-11-17 22:49:57 följande:

Hej! Jag känner ibland ett fladder i bröstet och en konstig känsla upp mot halsen. Den konstiga känslan påminner lite om att tappa andan om ni förstår. Vet ni om detta är farligt? Jag blir jätteorolig varje gång och får ångest och blir rädd att det är hjärtat som håller på och stanna. Har varit på väg till akuten på sjukhuset flera gånger men känner mig fånig. Ska nog ringa läkaren imorgon bitti men vet inte om jag kommer att kunna somna, är så orolig.
    Är du säker på att det inte är ångest du upplever?
  • Anonym

Det låter som ångest, och det kan förvärras av att du oroar dig när det händer så att det blir som en ond cirkel.

Jag får såhär, fladder i bröstet och liksom svårt att dra in luft när jag har det jättestressigt i mitt liv (har även posttraumatisk stress).

Nu har jag börjat på yoga och mindfulness där lär vi oss bl.a att andas rätt och ända ner i magen. Så när jag känner detta "fladder" brukar jag ta ett djupt andetag, hålla andan och andas ut all luft ända från magen några gånger.

Prova det, kanske det hjälper (Jag har även läst på om hjärtflimmer, men det var inte såna symptom på det).

• Anonym

Anonym (annelie) skrev 2009-11-18 16:06:22 följande:

tack så jätemycket för era svar och råd! Kom inte iväg till vc idag. Blir nog på fredag. Det kan vara ångest eller dubbelslag eller en kombination, det har jag tänkt på.
    Dubbelslag på hjärtat? Jag har det, det är ju ofarligt och man känner inte speciellt mycket av det, har svårt att tro att det skulle påverka dig såpass.

Bra att du kommer iväg till vc, lycka till!
Svar på tråden Fladder i bröstet