Inlägg från: Anonym (annelie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (annelie)

Fladder i bröstet

Hej!

Jag känner ibland ett fladder i bröstet och en konstig känsla upp mot halsen. Den konstiga känslan påminner lite om att tappa andan om ni förstår. Vet ni om detta är farligt?

Jag blir jätteorolig varje gång och får ångest och blir rädd att det är hjärtat som håller på och stanna. Har varit på väg till akuten på sjukhuset flera gånger men känner mig fånig.

Ska nog ringa läkaren imorgon bitti men vet inte om jag kommer att kunna somna, är så orolig.

• Svar på tråden Fladder i bröstet
  • Anonym (annelie)

tack så jätemycket för era svar och råd!

Kom inte iväg till vc idag. Blir nog på fredag.

Det kan vara ångest eller dubbelslag eller en kombination, det har jag tänkt på.

• Anonym (annelie)

Hej

Jag undviker både vila och ansträngning. Bäst är något mellanting för att undvika obehag i bröstet. Jag tror i och för sig att jag känner efter lite för mycket och att det är ångest och eventuellt något matsmältningsproblem för min del, typ magkatarr ibland.
    Men jag tycker du kan kontakta vården och be om nya undersökningar.
    Jag står i kö för arbets-EKG och 24-timmars-EKG nu i alla fall.
    Lycka till! Jag vet att det är skitjobbigt! Kram
  • Anonym (annelie)

Har fortfarande detta. När det fladdrar till så känns det som om jag ska svimma och tappa andan men det känns bara en halv sekund eller något sånt och sedan är det bra. Jag känner också ibland att jag har svårt att andas, som om det knyter sig i bröstet. Alt detta är verkligen skitläskigt. Jag har kontaktat läkare och jag väntar på ytterligare undersökningar men det är verkligen jobbigt att vänta i månader när man är livrädd!

Svar på tråden Fladder i bröstet