• Babybalo

    Någon som fått svullna lymfkörtlar efter svinisvaccinet?

    Jag vaccinerade mig för två veckor sedan och upptäckte idag en knöl i armhålan på den sidan som jag fick sprutan.
    Först blev jag superorolig men så kom jag på att det kanske är en biverkan av vaccinet.
    Vad tror ni? Är det någon av er som fått svullna körtlar av vaccinet, och i så fall hur länge borde det hålla i sig??

  • Svar på tråden Någon som fått svullna lymfkörtlar efter svinisvaccinet?
  • Proletariatet

    Idag upptäckte jag flera knölar i min sons bakhuvud, som inte var ruckbara eller ömma. Blev så jäkla orolig och ringde 1177, som berättade att det antagligen rörde sig om just svullna lymfkörtlar (har aldrig hört talas om att man har såna i huvudet, men det har man tydligen), hon berättade också att det visade att han hade ett välfungerande immunförsvar och då berättade jag att han nyligen vaccinerat sig mot svininfluensan och då sa hon att det var säkerligen det som det berodde på.

    Om det finns på huvudet så kanske det kan finnas på armen också?
    Jag trodde innan att lymfkörtlar svullnade just vid ljumskarna, armhålan och nacken.
    Men är du orolig, så ring och fråga dem för säkerhets skull

  • Angelica77

    Hade oxå lite diffust ont o svullen i ena armhålan dagen efter vaccinationen. Samma sida som sprutan togs.
    Nu efter ett par dagar känns inget...

  • After Forever

    Biverkningarna ska väll komma efter 1-3 dygn och inte vara så länge som 2 veckor? Kanske har du nån infektion i kroppen?

Svar på tråden Någon som fått svullna lymfkörtlar efter svinisvaccinet?