Jag beklagar verkligen dina båda förluster.
Gällande det där med att planera barn, så gjorde jag det själv... Efter fyra år med en man som jobbade och levde krogliv, med mycket fester, sena nätter, mycket alkohol så var det drömmen att träffa mitt ex. En lugn stabil man som såg bra ut, var välordnad, ingen euforisk kärlek.. 8 år levde jag med honom innan jag insåg att det inte var hållbart, då hade vi två fantastiska barn tillsammans (och har fortfarande :o))
Jag separerade från honom, hanterade hans ilska. Det tog ca ett år innan vi båda landade, han mår så otroligt mycket bättre idag än han gjorde när vi var tillsammans. Och trots att jag "bröt upp" så fanns ensamheten hos mig också, varannan vecka när barnen var hos sin pappa, den förlorade tron att man någonsin ska träffa någon. Ångesten inför att man "ska" börja gå ut på helgerna...
Jag tog till Spraydejt, träffade efter ett par månader en kille där och resten är historia.. Idag är jag gift, barn på väg och ex:et och jag är goda vänner och jag är så otroligt tacksam att jag gjorde valet åt oss.
Långt babbel, men det är klart du kommer att må bra.. Våga aldrig tvivla på din rätt att bli älskad och att du undermedvetet säkert har koll på sakerna.. För aldrig älskar man ju någon så hårt som när man blir lämnad, även om man själv har haft samma tankar innan..
Gällande din "elakhet" så får du fråga dig hur din reaktion hade varit om det hade det varit det omvända.. Kriser får människor att göra och säga dumma saker... ska man förlåta det då.. Ja, det är upp till var och en att avgöra..
Jag hoppas på det bästa för dig, oavsett vad det må vara..