Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Hemlagat!

Jag märkte också det med vatten, min dotter har druckit bra med vatten, och när andra jamnåriga blev hårda i magen brukade jag alltid fråga om dom drack bra med vätska, och det visade det sig ofta att dom inte gjorde. Speciellt när dom började med gröt.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Hmmm...Jag började med en terning ris, en kött, två sås, och en grönsak...Inte alltid hon åt upp då...Har rätt så stora tärningar...

• norgesessan

Fick jag med...men det gäller bara sås, annars blir det lite toppar...
    Mätte med en dl vatten nu.

• norgesessan

Isabelle äter alltid upp gröten...gör på måfå, så det blir oftast lite mer...Välling/ersättning dricker hon en portion av (2 dl vatten) två sådana flaskor per dygn. Maten går det mindre av, men räknar med att den hemgjorda mättar mer än burkmat...När hon får burkmat slukar hon hela..

• norgesessan

Baby Jia:

Hon äter iallafall halva portionen, rätt så ofta allt...( nu får hon 2 kött, två ris/pasta, 3 sås och 1 grönsak, men det är för mycket). Har precis börjat ta lite mer...Ska hålla mig tilll 1 ris/pasta, och ta en grönsak till istället...

Hon får det en till två ggr per dag. sen får hon ett mål macka och banan, eller yoghurt.

• norgesessan

Nu har Isabelle precis ätit en 8 månaders burk (sempers snäckor i pastasås eller nåt), det är ju så mycket sås!! Inte konstigt det är skilllnad mellan mängden dom kan äta!!

• norgesessan

Min Isabelle har också fått majskrokar...Vi köpte en stor påse, sen köper vi inte mer, för det gick åt för snabbt. Hon reagerade inte på att hon fick mycket i munnen, har du smakat själv? dom smälter direkt..

• norgesessan

Nu får hon rån istället, det tar lite längre tid.

Svar på tråden Hemlagat!