Push-up för D-kupa?
För ett tag sedan stod det i medborgarskolans kurskatalog om en kurs som hette "Sy dina egna BHar" och jag funderade seriöst på att anmäla mig!! Inte för att jag har det minsta intresse av att sy, inte någon talang heller för den delen, men för att lösa ett stort problem :)
Jag ÄLSKAR att shoppa underkläder, det är ett större beroende än skor för min del! Men för det första vill jag ju ha snygga, sexiga underkläder, helst i set, gärna med det där "lilla extra", ja ni vet. I vanliga fall har jag 70E/F och även om en del butiker faktiskt erbjuder BH i den storleken så är det oftast två-tre modeller/säsong och aldrig med push-up.
Med stora bröst och en i övrigt ganska späd kropp så krävs det ju att BHarna har lite kvalité också... Några dagar i en dålig BH med tunna axelband och dåligt stöd under så har jag fruktansvärt ont i nacken och spänningshuvudvärk.
Nu under graviditeten har jag 75G och går runt här hemma i en enfärgad, slät amningsBH, breda axelband och hemmagjord snörning i ryggen för att hålla allt på plats. Supersexigt... not!
Som jag har förstått det så är utbudet lite bättre i storstäderna, men då får man också vara beredd att betala 500-700:- för en BH. Det svåraste att hitta verkar vara kombinationen "smal bröstkorg med stora bröst". Vart handlar alla playboymodeller liksom? Eller behöver man inte en stabil BH om man har silikon?
Vi får väl starta upp en ny "Sy dina egna BHar"-kurs :p
lillalois.blogg.se