• Amber1975

Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay

Jag ska sälja lite kläder på Ebay, men vet inte riktigt vad jag ska använda för att packa dem. Vad använder ni?

• Svar på tråden Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay
  • lunkentuss

Är det ett eller få plagg lägger jag dom i en fryspåse och sen slår jag in det med papper runt om, som ett paket.

Är det många kläder typ 10-20 st eller mer så lägger jag det i en plastkasse o knyter sen slår jag in det i en papperskasse.

Om det är ett litet plagg lägger jag i fryspåse sen ner i ett vanligt kuvert =)

• Amber1975
    himmelsflickan skrev 2009-11-19 22:03:51 följande:
    Är det ett eller få plagg lägger jag dom i en fryspåse och sen slår jag in det med papper runt om, som ett paket.Är det många kläder typ 10-20 st eller mer så lägger jag det i en plastkasse o knyter sen slår jag in det i en papperskasse.Om det är ett litet plagg lägger jag i fryspåse sen ner i ett vanligt kuvert =)
    Aha va smart. Vanligt omslagspapper menar du?
  • lunkentuss
    Amber1975 skrev 2009-11-19 22:07:17 följande:
    Aha va smart. Vanligt omslagspapper menar du?
    Nää, det e jag för snål för
    Jag tar ritpapper

Men annars går omslagspapper lika bra!
    Vet dom som har färgade hundbajspåsar, det funkar ju också -så slipper man slå in i papper =)
  • Amber1975
    himmelsflickan skrev 2009-11-19 22:13:50 följande:
    Nää, det e jag för snål för Jag tar ritpapper Men annars går omslagspapper lika bra!Vet dom som har färgade hundbajspåsar, det funkar ju också -så slipper man slå in i papper =)
    Haha ok. Ja men då kör jag oxå på det och hoppas det funkar. Tack för tipsen!
  • Leone i Västerås

Jag köper mailingbags i olika storlekar. Perfekt att packa i, klippande, inget tejpande och klistrande.

Dessutom väger de inget, så de håller portot nere.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Joico

Jag brukar ta en vanlig mat/klädpåse och vika ihop öppningen och tejpa över

• Amber1975

Leone, hur ser en mailingbag ut?

Annan, det låter ju som det enklaste. Fast jag skulle vara orolig att det inte är ok.

• Joico

Jag har då aldrig fått något klagomål. För vem skulle det inte vara OK?

Amber1975 skrev 2009-11-19 23:42:55 följande:
    Annan, det låter ju som det enklaste. Fast jag skulle vara orolig att det inte är ok.
  • Amber1975
    Joico skrev 2009-11-19 23:49:57 följande:
    Jag har då aldrig fått något klagomål. För vem skulle det inte vara OK?
    Nä jag vet inte, bara jag som är fånig. Trodde man var tvungen att ha ett ordentligt paket för att Posten skulle ta emot det.
  • Veliga Mamman

Jag packar också i vanliga plastpåsar och om det är lite större tar jag en sopsäck. Jag tejpar ihop dem och det är aldrig någon som klagat.

De flesta kläder jag köpt har varit packade så...

Svar på tråden Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay