Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay
Jag ska sälja lite kläder på Ebay, men vet inte riktigt vad jag ska använda för att packa dem. Vad använder ni?
Jag ska sälja lite kläder på Ebay, men vet inte riktigt vad jag ska använda för att packa dem. Vad använder ni?
Toppen! Gud va skönt. Tack för era tips!
HEhe nää då Första gången tyckte jag också att det var lite pinsamt.. men jag fick också tips om att göra så, med påse. När jag gick till Posten så påpekade jag något om hur paketet såg ut, men hon bara skrattade och sa att hon har sett många varianter och att min dög alldeles utmärkt
Jag hatar folk som tar extra för emballage! Jag tar gärna emot ett fint paket, men jag tänker fan inte betala extra för det. Jag vill dessutom tjäna på det jag sålt och alltså inte lägga pengar på att köpa fina "paket" att skicka i. Då skickar jag/tar emot hellre i en plastpåse
Jag skickar som de flesta, i en vanlig plastpåse
Nej det var inte menat mot dig utan rent allmänt
Leone i Västerås skrev 2009-11-20 12:04:34 följande:
Jag skickar alltid med DHL eller Schenker om de har "extrapris" på Tradera.
Då är det halva proset jämfört med posten,och man får gratis emballage.
Bara att hämta på närmaste serviceställe
Leone i Västerås skrev 2009-11-20 11:30:11 följande:
Har inte läst hela tråden.
Packar mina ömtåliga saker i kartong med bubbelplast. Jobbar i en elektronik butik så jag tar "resterna" från det vi packar upp.
När jag säljer saker som inte är ömtåliga ex kläder så brukar jag ta en plastpåse för att det inte ska kunna bli blött i frakten sen slår jag in paketet i brunpapp så det blir lite snyggare.
Köper mycket på tradera och så länge jag får min vara i det skick som utlovats struntar jag i hur det emballerats. Har ingen lust att betala extra för att få en tröja skickad i en rosa fin påse =)
Bara sålt enstaka klädesplagg och inom Sverige och då skickat i Postens förfrankerade gröna, vadderade kuvert.
De gånger jag KÖPT har det varit packat i vadderade kuvert av olika storlek (de där vita med bubbelplast). Känns lite bättre än att få tröjan i en ICA-kasse liksom. Men då har jag bara köpt dyra kläder som ex. Odd Molly.
En fråga till er som sålt varor, om ni packar in varan i tex en plastpåse eller kartong och ska skicka via posten, lämnar ni in den på posten sen då? När jag köpt (kläder) varor har de oftast kommit med posten packat i en påse och med vanliga frimmärken men det lär ju inte ha gått att posta paketen i vanliga postlådan. Jag är lite sugen på att sälja på tradera men är lite lost angående hur man ska frakta varorna (ja det är ju kläder som jag tänkt sälja) och blir inte helt klok på informationen som står på traderas hemsida. Tacksam för all hjälp!