• Amber1975

Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay

Jag ska sälja lite kläder på Ebay, men vet inte riktigt vad jag ska använda för att packa dem. Vad använder ni?

• Svar på tråden Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay
  • Amber1975

Toppen! Gud va skönt. Tack för era tips!

• Joico

HEhe nää då Första gången tyckte jag också att det var lite pinsamt.. men jag fick också tips om att göra så, med påse. När jag gick till Posten så påpekade jag något om hur paketet såg ut, men hon bara skrattade och sa att hon har sett många varianter och att min dög alldeles utmärkt

Amber1975 skrev 2009-11-20 00:02:35 följande:
    Nä jag vet inte, bara jag som är fånig. Trodde man var tvungen att ha ett ordentligt paket för att Posten skulle ta emot det.
  • Leone i Västerås
    Amber1975 skrev 2009-11-19 23:42:55 följande:
    Leone, hur ser en mailingbag ut?Annan, det låter ju som det enklaste. Fast jag skulle vara orolig att det inte är ok.
    Jag köper mina härifrån:

http://www.emmis.se/index.php?cPath=21

De finns i flera olika storlekar & färger (om man vill variera sig *s* ) och är så himla lätta att använda.
    Dessutom gillar jag att skicka snygga paket.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Joico

Jag hatar folk som tar extra för emballage! Jag tar gärna emot ett fint paket, men jag tänker fan inte betala extra för det. Jag vill dessutom tjäna på det jag sålt och alltså inte lägga pengar på att köpa fina "paket" att skicka i. Då skickar jag/tar emot hellre i en plastpåse

• Niinaaa

Jag skickar som de flesta, i en vanlig plastpåse

• Leone i Västerås
    Joico skrev 2009-11-20 11:36:01 följande:
    Jag hatar folk som tar extra för emballage! Jag tar gärna emot ett fint paket, men jag tänker fan inte betala extra för det. Jag vill dessutom tjäna på det jag sålt och alltså inte lägga pengar på att köpa fina "paket" att skicka i. Då skickar jag/tar emot hellre i en plastpåse
    Fast jag tar aldrig betalt av kunden för mitt packmaterial om det var det du syftade på. Jag gillar att packa snyggt och enkelt, så det är en kostnad jag tar själv.
  • Joico

Nej det var inte menat mot dig utan rent allmänt

Leone i Västerås skrev 2009-11-20 12:04:34 följande:

Fast jag tar aldrig betalt av kunden för mitt packmaterial om det var det du syftade på. Jag gillar att packa snyggt och enkelt, så det är en kostnad jag tar själv.
  • Leone i Västerås
    Joico skrev 2009-11-20 12:07:23 följande:
    Nej det var inte menat mot dig utan rent allmänt Leone i Västerås skrev 2009-11-20 12:04:34 följande:
    Och där håller jag med dig helt & hållet
  • Amber1975
    Joico skrev 2009-11-20 10:21:05 följande:
    HEhe nää då Första gången tyckte jag också att det var lite pinsamt.. men jag fick också tips om att göra så, med påse. När jag gick till Posten så påpekade jag något om hur paketet såg ut, men hon bara skrattade och sa att hon har sett många varianter och att min dög alldeles utmärkt
    Hihi låter bra det. Ja då blir det påsar här med. Alldeles för snål för fina paket
  • isisisis

Jag skickar alltid med DHL eller Schenker om de har "extrapris" på Tradera.
    Då är det halva proset jämfört med posten,och man får gratis emballage.
    Bara att hämta på närmaste serviceställe

• Amber1975

Leone i Västerås skrev 2009-11-20 11:30:11 följande:

Jag köper mina härifrån:www.emmis.se/index.php finns i flera olika storlekar & färger (om man vill variera sig *s* ) och är så himla lätta att använda.Dessutom gillar jag att skicka snygga paket.
    Jättefina påsar. Vore fint att använda om man ska skicka nåt fint privat. Är dock för snål för att skicka mina auktionsgrejer med så fina påsar.
  • isisisis
    isisisis skrev 2009-11-20 13:53:06 följande:
    Jag skickar alltid med DHL eller Schenker om de har "extrapris" på Tradera. Då är det halva proset jämfört med posten,och man får gratis emballage. Bara att hämta på närmaste serviceställe
    Dessutom kommer aldrig varan bort.
    Man kan följa den hela vägen på nätet och man får kvitto!
  • Amber1975
    isisisis skrev 2009-11-20 13:53:06 följande:
    Jag skickar alltid med DHL eller Schenker om de har "extrapris" på Tradera.Då är det halva proset jämfört med posten,och man får gratis emballage.Bara att hämta på närmaste serviceställe
    Va smart. Nu ska jag sälja från England, så jag får kolla om de har nåt liknande här.
  • sommar2001

Har inte läst hela tråden.

Packar mina ömtåliga saker i kartong med bubbelplast. Jobbar i en elektronik butik så jag tar "resterna" från det vi packar upp.

När jag säljer saker som inte är ömtåliga ex kläder så brukar jag ta en plastpåse för att det inte ska kunna bli blött i frakten sen slår jag in paketet i brunpapp så det blir lite snyggare.

Köper mycket på tradera och så länge jag får min vara i det skick som utlovats struntar jag i hur det emballerats. Har ingen lust att betala extra för att få en tröja skickad i en rosa fin påse =)

• enlitenbitkaka

Bara sålt enstaka klädesplagg och inom Sverige och då skickat i Postens förfrankerade gröna, vadderade kuvert.

• enlitenbitkaka

De gånger jag KÖPT har det varit packat i vadderade kuvert av olika storlek (de där vita med bubbelplast). Känns lite bättre än att få tröjan i en ICA-kasse liksom. Men då har jag bara köpt dyra kläder som ex. Odd Molly.

• K L A R A

En fråga till er som sålt varor, om ni packar in varan i tex en plastpåse eller kartong och ska skicka via posten, lämnar ni in den på posten sen då? När jag köpt (kläder) varor har de oftast kommit med posten packat i en påse och med vanliga frimmärken men det lär ju inte ha gått att posta paketen i vanliga postlådan. Jag är lite sugen på att sälja på tradera men är lite lost angående hur man ska frakta varorna (ja det är ju kläder som jag tänkt sälja) och blir inte helt klok på informationen som står på traderas hemsida. Tacksam för all hjälp!

• Leone i Västerås
    K L A R A skrev 2009-12-09 21:09:39 följande:
    En fråga till er som sålt varor, om ni packar in varan i tex en plastpåse eller kartong och ska skicka via posten, lämnar ni in den på posten sen då? När jag köpt (kläder) varor har de oftast kommit med posten packat i en påse och med vanliga frimmärken men det lär ju inte ha gått att posta paketen i vanliga postlådan. Jag är lite sugen på att sälja på tradera men är lite lost angående hur man ska frakta varorna (ja det är ju kläder som jag tänkt sälja) och blir inte helt klok på informationen som står på traderas hemsida. Tacksam för all hjälp!
    Det beror ju på hur stora paket/brev det blir när man packar.  Paket i kartong måste man lämna in då de alltid är för stora för att skicka i en postlåda. Mindre plagg som tex t-shirts och liknande går bra att bara frankera och lämna i postlåda. De nya lådorna har ju ganska liten öppning, typ 3-4 cm hög, så då får man packa platt för att det ska gå att skicka direkt i dem.
Svar på tråden Hur packar ni när säljer varor på Tradera och Ebay