• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 20 Nov 02:18
    2991 visningar
    0 svar
    0
    2991

    Bostadlös med barn

    Jag och min son ska flytta till en anna kommun eftersom jag ska studera på komvux men jag har bara lyckats få tag på en studentbostad.
    Om ett år måste vi flytta därifrån, och jag ahr försökt få tag på en annan lägenhet.
    För några år så satte jag mej själv i skuld hos Kronofogden. Jag hade för mycket räkning och fick prioritera. Jag hittar ingen som vill hyra ut åt oss.

    Jag kan inte bo kvar i den här kommunen då jag mår psykiskt dåligt av att vara här och känner att jag behöver en nystart nån annanstans. Jag har inga vänner kvar och bara några i min familj emn dom är så upptagna av sitt.
    Det finns inga jobb, det finns ingenting här!

    Men vad gör jag? Sitter här ensam i en liten ort där de finns en kiosk bara och hoppas på ett jobb som jag antagligen inte kommer få pga skitbetyg?

    Eller tar jag min chasn och flyttar men riskerar att stå där om ett år med min son och ingenstans att ta vägen? Jag vet att det är ett år jag kanske lyckas få tag på en bostad men tänk om jag inte gör de? Jag måste tänka ett steg längre för hans skull.
    Eftersom jag ska ha pengar från CSN kommer jag kunna börja betala mina skulder men jag vet inte hur mycket dom ligger på.

    Står jag där sen utan bostad, kanske till och med socialen tar honom ifrån mej då han helelr inte har kontakt med sin pappa eller den sidan av familjen?

    Soc har sagt till mej att dom akn inte hjälpa om man e bostadslösa utan de dom akn göra är att betala hyran bara om man behöver hjälp. Men jag hamna på ett annat forum där en kvinna berättat att dom sociala myndigheterna står som deras borgenär pga skulder hos Krono.

    Jag vet inte vad jag ska göra. Funderar på att ta lån för att kunna betala mina skulder hos Krono. Har hittat ett företag som är villiga till att hjälpa till men vet inte hur mycket jag kommer behöva betala tillbaka då jag inte ahr koll på räntor och sånt.

Svar på tråden Bostadlös med barn