när kom videon in erat hem
Har haft en stor diskussion med min man när videon kom in i våra hem
då menar jag inte hyr movie boxen från statoil (vilka härliga tider)
utan när föräldrarna vågade köpa något nytt ungefär vilket år ?
Har haft en stor diskussion med min man när videon kom in i våra hem
då menar jag inte hyr movie boxen från statoil (vilka härliga tider)
utan när föräldrarna vågade köpa något nytt ungefär vilket år ?
I början av 80-talet, väldigt stor =)
1981 tror jag, nån gång på hösten.
Åhh... moviebox! Härligt...
Vi köpte vår första 1989 har jag för mig. Hade inte fått äta godis på ett år med mutan om att få en video haha! Väldigt tufft år för en 8åring
Min pappa måste ha köpt strax innan 80 talet eller runt början av 80 talet eller kanske tidigare. Det var en stor sak med en fjärrkontroll som hade sladd och så var det stora knappar som man tryckte ner. Det fanns inte så många filmer att hyra. Vi hyrde en som jag trodde hette road warrior, men jag får bara upp Mel Gibbsons film och den kom senare än denna filmen. Är det någon som vet vilken jag tänker på? Handlar om gäng i New York tror jag att det var.
Jag hittade filmen, den hette The Warriors och kom ut 79. Så då hade jag ganska rätt att vi införskaffade VHS i slutet/början av 80 talet.
Måste varit 1980, men jag minns inte att det fanns några filmer att hyra, jag tror vi mest spelade in från tv:n, det var jättecoolt att kolla på program på andra tider än när de sändes...
Jag kommer inte ihåg exakt vilket år, men det måste ha varit i början av 80-talet. Vi hade Betamax först och sen VHS. I min mans hem så kom det aldrig in nån video över huvud taget. De hade t o m svartvit TV under hela tiden som han bodde hemma.
Men min pappa var rätt intresserad av att titta på TV och film och skaffade sådant rätt tidigt.
M Y L F skrev 2009-11-20 13:43:54 följande:
M Y L F skrev 2009-11-20 13:29:22 följande: