när kom videon in erat hem
Har haft en stor diskussion med min man när videon kom in i våra hem
då menar jag inte hyr movie boxen från statoil (vilka härliga tider)
utan när föräldrarna vågade köpa något nytt ungefär vilket år ?
Har haft en stor diskussion med min man när videon kom in i våra hem
då menar jag inte hyr movie boxen från statoil (vilka härliga tider)
utan när föräldrarna vågade köpa något nytt ungefär vilket år ?
Note so self. Läs hela tråden innan du svarar.
Videon fanns i mitt föräldrahem redan innan jag var född (är född 85), hela min familj är väldigt filmintresserad och jag tror mina föräldrar köpte sin första video runt 79/80.
Min första DVD-spelare fick jag 1999. Blu-raytåget hoppade jag däremot inte på förrän i år.
www.discshop.se/shop/ds_produkt.php&id=48469&lang=se&subsite=movies&&ref=
1980 tror jag vi blev med video. Den hade fjärrkontroll - med SLADD!
Så underbar. Dator fick jag 1987 tror jag det var. En commandor 64. Åh Giana Sisters.
Ingen aning, den har "alltid" funnits i vårt hem. Jag är född -83.
Vi hade en video när jag var 4 i allafall, det var 1986, men pappa tog den med sig när han flyttade och mamma köpte video när jag var 11-12 kanske, så runt 93-94 KANSKE vi hade video...jag minns inte så noga, vi använde den nästan aldrig. tror att den införskaffades samtidigt som vi för första gången skaffade tv med fjärrkontroll...så det vatr teknisk revelution hemma hos oss då :D innan dess var det moviebox som gällde om man skulle hyra film.
pappas video hade dock fjärrkontroll, med sladd, 4 knappar: play, stop, forward och rewind, jag minns att jag tyckte att det var så kul att man kunde sitta och styra utan att behöva gå fram till tv:n. Videon hade även en brun duk som det var JÄTTEVIKTIGT att den låg över där man sätter in kasetten så att det inte kom in damm...
1982, dvs innan jag föddes. DVD-spelare införskaffades ungefär så fort de första kom ut på marknaden. Vi var första med det mesta inom ny teknologi. Alla andra var losers.
1988.
Färg-tv samma år (1988).
1987 i samband med att vi fick kabel-TV.
Mamma och pappa har aldrig haft någon video. Dvd skaffade dom för 3 år sen kanske..
Dom är inte så mycket för att sitta och titta på tv och film, dom gör annat istället.
Jag minns att vi hade en videospelare när jag gick i lågstadiet, kassetten tryckte man in och ut överst, på samma sätt som man tryckte ut vanliga kassettband (med sådana där "hårda" knappar.
Lågstadietiden inträffade i mitt fall mellan 87-89. Troligtvis fanns videon redan innan dess, men jag minns att jag tittade på den inspelade skatefilmen Thrashin om och om igen någon gång i lågstadiet.
här kom videospelaren in året 92. mina päron tyckte inte om att kolla på film utan nöjde sig med tv programmen bara
sen år 05 kom en dvdspelare in och nu år 09 har de köpt en ny dvdspelare med en massa funktioner på?, och hemmabio-set :O haha tänk vad tiden förändras. först ville de inte alls kolla på hyrfilmer eller filmeröver huvudtaget nu-måste de kolla på film minst 2/ggr i veckan! haha
jag är 88:a förövrigt!