• Gravid2010

Kissar igenom blöjan och förstör madrassen varje natt! Ge mig tips!!!

Hur ska jag göra..? Blöjan (vanlig Libero) pallar inte trycket.. den är inte alls full men läcker så att sonen blir genomblöt varje natt. (jodå snobben ligger neråt!)

Nu har vi slängt madrassen och köpt en ny med ny bäddmadrass och inatt blöttes hela ner igen!! jag blir galen.. Ska jag lägga plastad frotté mellan madrass och bäddmadrass lr blir det fuktigt varmt?

Hur får man lättast bort kisslukt ur en madrass? (det är en sån där med fjädrar i.)

• Svar på tråden Kissar igenom blöjan och förstör madrassen varje natt! Ge mig tips!!!
  • Carisma95

Lägg den plastade frottén mellan bäddbadrassen och underlakanet, så slipper du förstöra någon av madresserna.

Har ni testat att byta blöjsort eller storlek? Alla blöjor passar inte alla barn och ibland kan det funka att gå upp (eller t.o.m. ner) en storlek.

Får han t.ex. mycket vatten/välling på kvällen? Försök i så fall att ge det nån annan gång på dagen och ge gröt eller något annat till kvällsmat.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Gravid2010
    Carisma95 skrev 2009-11-20 12:34:08 följande:
    Lägg den plastade frottén mellan bäddbadrassen och underlakanet, så slipper du förstöra någon av madresserna.Har ni testat att byta blöjsort eller storlek? Alla blöjor passar inte alla barn och ibland kan det funka att gå upp (eller t.o.m. ner) en storlek.Får han t.ex. mycket vatten/välling på kvällen? Försök i så fall att ge det nån annan gång på dagen och ge gröt eller något annat till kvällsmat.
    Fast bäddmadrassen går att tvätta så det är ok om den blir blöt.. Vill ju inte att det ska bli obekvämt varmt åt honom heller..

Vi får nog försöka ge lite gröt lr nåt till kvällen istället och kanske en halv flaska välling...

Jag har testat lite olika blöjor och han kissar igenpom de flesta.. Det är som om han kissar så mycket åt gången så att blöjan inte hinner suga upp det?
  • MammaTillNeoh

Varför har du inte den plastade frotten under lakanet? Det har jag och den har skyddat jättebra!

Jag hade problem med det där, dock när sonen var bebis. Jag testa en massa olika blöjor och till slut hittade jag en sort som passade perfekt! Han har inte kissat utanför en enda gång, förutom när han inte har nå pyjamas på sig och tar ner handen och tar upp snoppen så den pekar uppåt så han kissar utanför :P

• Gravid2010
    MammaTillNeoh skrev 2009-11-20 12:42:11 följande:
    Varför har du inte den plastade frotten under lakanet? Det har jag och den har skyddat jättebra!Jag hade problem med det där, dock när sonen var bebis. Jag testa en massa olika blöjor och till slut hittade jag en sort som passade perfekt! Han har inte kissat utanför en enda gång, förutom när han inte har nå pyjamas på sig och tar ner handen och tar upp snoppen så den pekar uppåt så han kissar utanför :P
    *skratt* Min grabb tycker just det där är jättekul att göra när vi har främmande hemma... *dingelidingeli*

Jag tycker det känns om det skulle bli så plastigt och tätt på nåt sätt... Skulle önska att det fanns nåt annat att köpa som andades men ändå klarade lite fukt..
  • Minou

Jag hade samma problem med sonen tills jag slutade med kvällsvällingen. Nu sover han kanonfint från ca 18.30 till 05.30.
    Ger honom en stadig middag runt 17 och ca 30 min innan läggdags får han lite mjölk eller vatten.

• Bollen82

Jag känner en som har en grabb med samma problem. Hon kör med dubbla blöjor.

• snillis

Vi har plastad frotté under lakandet ooch sedan har vi en tunn bäddmadrass som man får plats i tvättmaskinen med utifall att det kommit utanför/igenom frottén.
    Vår son är 4 år och kissar fortfarande igenom blöjan flera gånger i veckan. Jag skulle inte klara mig utan frottén - det kan jag lugnt säga.

• snillis

Ps. vår son äter inte välling och knappt någon dryck efter middagen som äts vid 16.30-17. Vi kissar honom det sista vi gör innan läggdags men han kissar ändå igenom flera gånger i veckan.

• MammaTillNeoh
    Gravid2010 skrev 2009-11-20 12:44:32 följande:
    *skratt* Min grabb tycker just det där är jättekul att göra när vi har främmande hemma... *dingelidingeli*Jag tycker det känns om det skulle bli så plastigt och tätt på nåt sätt... Skulle önska att det fanns nåt annat att köpa som andades men ändå klarade lite fukt..
    Haha ja typiskt att de ska visa sin stolthet just när de kommer besök ;) *S*

Jaha okej, nja, jag vet inte riktigt. Jag har inte tänkt så mycket på det, men jag tycker inte det blir så mycket varmare än vanligt :P
  • snillis

Ps igen.
    Det blir inte varmt.
    Jag sover bredvid min son ibland och jag har då inte ont av att han har frotté i sängen.

Svar på tråden Kissar igenom blöjan och förstör madrassen varje natt! Ge mig tips!!!