• Gravid2010

Kissar igenom blöjan och förstör madrassen varje natt! Ge mig tips!!!

Hur ska jag göra..? Blöjan (vanlig Libero) pallar inte trycket.. den är inte alls full men läcker så att sonen blir genomblöt varje natt. (jodå snobben ligger neråt!)

Nu har vi slängt madrassen och köpt en ny med ny bäddmadrass och inatt blöttes hela ner igen!! jag blir galen.. Ska jag lägga plastad frotté mellan madrass och bäddmadrass lr blir det fuktigt varmt?

Hur får man lättast bort kisslukt ur en madrass? (det är en sån där med fjädrar i.)

• Svar på tråden Kissar igenom blöjan och förstör madrassen varje natt! Ge mig tips!!!
  • Chilili

Jag glömde säga att när de var små och inte gick på toaletten så provade vi alla blöjor som fanns samt hade tajta boxerkalsonger eller en tajt pyjamas utanpå. Under de perioder de i sömnen drog upp snoppen så använde vi boddys så att de inte kunde komma åt.

• katt tass

Det verkar va stor skillnad på plastad frotté och plastad frotté. Den vi har upplever jag inte obehaglig och jag är en som är varm som en kamin när jag sover. Har plastad frotté i dotterns säng under lakanet och det är kanon. Vi kör liberos blöjor och ett par vanliga lite tajta trosor utanpå och det läcker väldigt sällan. Utan trosorna blir det blött direkt.

• vivianne

I dotterns säng har vi ett madrasskydd som står emot väta OCH andas. Jättemjukt och skönt. Inhandlat av min mamma på ullared för en hundring (90x200) men lär väl finnas motsvarande på andra ställen också om man letar.

En kompis la en nattbinda i sonens blöja som extra skydd och det funkade . För allra skönast för honom är ju att inte behöva bli blöt alls utanför blöjan.

• Dr Mupp

Vi har fått engångskisskydd utskrivet från BVC. De är skitbra.

• bonnieloveskim

Bra plastad frotté är jättebra!
    Oxh de behöver man inte ta bort ens när barnen blir större de skyddar bra vid ev kräksjuka.

Många pojkar tycker om att leka med snoppen så det är inte säkert att den ligger nedåt bara för att lade den nedåt när mandrog på blöjan.
    Men ett par byxor, kalsoner, hel pjamas å sånt.. an göra att de inte kommer åt att lägga snoppen åt fel håll.

• Lovis09

Vi hade läckande liberoblöja varje natt till vi bytte märke (till pampers som av nån anledning funkar bättre på just denna sonen).. Sen dess torrt!

• Korint

Vi har redan två barn i sängen, och snart även en ny bebis, och vad gäller bäddning så kan jag rekomendera följande efter att ha exprementerat med olika bäddningar:

På bäddmadrassen har vi ett sk madrasstopp, köpt på ikea. Sitter över hela bäddmadrassen och stoppar allt blött från att tränga ner och göra den äcklig. Vårt skydd är tunt, men märks inte då vi har ett madrasskydd i vadd/tyg ovanpå , även det köpt på ikea. Det gör att det inte känns svettigt, och eventuellt kiss/kräk/mjölk/välling/utspilld vattenmugg/alla tänkbara vätskor sugs upp av vadden men går inte ner i madrassen. Känns mjukt och skönt under lakanet.

Vi har ett extra madrasskydd, för när sängen blir blöt av vad det nu är, kiss, kräk eller annat så drar man av lakan och madrasskydd och byter till rent. På så vis slipper man få en äcklig madrass och ligga bekvämt i sängen utan att det känns plastigt eller svettigt. Nrä första barnet var nyfött hade vi rätt dyr plastad frotté under lakandet, men det var verkligen ingen hit.

• Indratvillingmamma

Hippychick madrass-skydd har vi. Det andas och blir inte svettigt men det håller tätt. Lägger det direkt under lakanet. Då är det bara att dra av lakan + skydd och stoppa rakt i tvättmaskinen vid en olycka.

• Dr Mupp
    Korint skrev 2009-11-20 19:22:46 följande:
    Vi har redan två barn i sängen, och snart även en ny bebis, och vad gäller bäddning så kan jag rekomendera följande efter att ha exprementerat med olika bäddningar: På bäddmadrassen har vi ett sk madrasstopp, köpt på ikea. Sitter över hela bäddmadrassen och stoppar allt blött från att tränga ner och göra den äcklig. Vårt skydd är tunt, men märks inte då vi har ett madrasskydd i vadd/tyg ovanpå , även det köpt på ikea. Det gör att det inte känns svettigt, och eventuellt kiss/kräk/mjölk/välling/utspilld vattenmugg/alla tänkbara vätskor sugs upp av vadden men går inte ner i madrassen. Känns mjukt och skönt under lakanet. Vi har ett extra madrasskydd, för när sängen blir blöt av vad det nu är, kiss, kräk eller annat så drar man av lakan och madrasskydd och byter till rent. På så vis slipper man få en äcklig madrass och ligga bekvämt i sängen utan att det känns plastigt eller svettigt. Nrä första barnet var nyfött hade vi rätt dyr plastad frotté under lakandet, men det var verkligen ingen hit.
    Vi testade också plastadfrotte i dubbelsängen, låg en timme på det och fick panik. Vi köpte kisskydd på Jysk som var bättre men lite svettiga. Sen lite drygt ett år tillbaka får vi engånsgskydd utskrivet (med lite mygel). Dessa levereras direkt till dörren.
  • GrönaDruvan

Jag säger bara... PROVA HUGGIES!!! Det är ta mig 17 den ända blöjan som håller måttet! Vi provade libero nu igen efter flera månaders uppehåll, men de pallar inte nätterna. Det läcker igenom.

Svar på tråden Kissar igenom blöjan och förstör madrassen varje natt! Ge mig tips!!!