Inlägg från: Linsen |Visa alla inlägg
  • Linsen

Att påbörja 5 års studier vid 34-års ålder. Fungerar det?

Jag får hela tiden höra att jag är smått galen som funderar på att utbilda mig så här på "ålderns höst"...
    Jag tycker att det skulle vara kul att studera men undrar ju om det kommer att fungera nu när man har barn osv. Kommer jag känna mig gammal (är ju i o f s max 20 år i sinnet ) och orkar man verkligen satsa allt när det finns barn med i bilden?
    Ni som är mitt uppe i studier och barn får gärna dela gärna med er av era positiva OCH negativa erfarenheter!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Att påbörja 5 års studier vid 34-års ålder. Fungerar det?
  • Linsen

Tack snälla söta ni!!! Kul med så positiva svar!
    Det är visst bara min omgivning som har en snevriden syn på barn, ålder och studier. Nu blev jag ordentligt peppad och ska banne mig se till att drömmarna blir till verklighet.
    Jag pluggade heltid samt jobbade heltid i ett år för 3 år sedan, så jag vet ju att jag har tillräckligt med självdiciplin för att ta vara på tiden Behövde bara höra att jag inte är helt galen

• Linsen

Tack för alla svar och lyckönskningar!
    Klart jag ska plugga - en vis dam sa en gång till mig att "kunskap är inte tungt att bära, så det kan man inte ha för mycket av"... Det har hon ju rätt i

• Linsen

Ejnie:
    Jag tänkte läsa till Apotekare för att sedan kunna jobba med forskning inom läkemedelsindustrin. Jag var inne på det redan för tio år sedan men halkade istället in i en annan bransch, som jag nu känner att jag gjort mitt inom trots att jag trivs bra.

• Linsen

Tack igen för alla lyckönskningar! Nu kan jag ju inte vara annat än superladdad inför studierna! Kram på er alla!!

Svar på tråden Att påbörja 5 års studier vid 34-års ålder. Fungerar det?