Råd om Active Parenting?
Jag har inte läst böcker OM Active parenting, däremot har jag gått en kurs I aktivt föräldraskap
En helt fantastisk kurs som gett mig så mycket.
Här kan du läsa mer www.activeparenting.se/.
Jag har inte läst böcker OM Active parenting, däremot har jag gått en kurs I aktivt föräldraskap
En helt fantastisk kurs som gett mig så mycket.
Här kan du läsa mer www.activeparenting.se/.
Jag vet inte om själva kursboken finns att köpa ute på "marknaden".
Om jag inte minns fel (har den inte framför mig nu) så heter den Aktivt föräldraskap.
Jag gick kurs för Petra Krantz Lindgren och när jag tittar på hennes hemsida har hon några boktips - www.petrakrantzlindgren.se/pages/foeraeldraskap/laestips.php.
Jag har själv läst Aktivt Föräldraskap av Thomas Gordon och den är bra.
En annan person som håller kurser i Aktivt Föräldraskap - Maria Michaëlsson - har följande boktips på sin sida - www.mami.se/tips.html.
Jag förstår att du vill fördjupa dig! Det är fascinerande, intressant och en rejäl personlig utveckling
Inga problem, fråga på
Det var på ett annat forum som jag läste att det skulle hållas kurs i Aktivt föräldraskap och jag, nyfiken som jag är, frågade lite mer om vad det handlade om.
Och det lät väldigt intressant och låg i linje med hur jag redan tänkte och tyckte runt barn och så.
Sen blev det ju något helt annat av det hela!
"Hur du gör med ditt trotsbarn" blev egentligen en personlig utveckling där jag fått fundera en hel del på mitt eget och andras beteenden och även fått lite mer information om kommunikation och hinder och... ja, det största har ändå varit en stor personlig utveckling!
Jag beställde min bok Aktivt föräldraskap av Thomas Gordon på www.bokborsen.se/.
Vet inte om den finns i "nytryck" längre.
Väldigt intressant, där finns mycket om kommunikation och jag-budskap, vilket ja vet anammas i många ledarskapskurser också
Vad spännande! Kan du inte berätta om böckerna när du fått dem och hunnit läsa lite!