• A r a s

    Varför finns ingen "radera-knapp"?

    Varför finns ingen knapp med möjlighet att radera sina egna trådar / inlägg?
    Typ som på FB - du får ta bort sånt som du själv skrivit och skapat.
    Ibland ångrar man säkert, eller vill ta bort något man skrivet, och inte vill att det är kvar i all framtid?

  • Svar på tråden Varför finns ingen "radera-knapp"?
  • Achillea

    Anledningen till detta är väl kanske för att det skulle missbrukas. Att en del skulle skapa trådar för att provocera eller dylikt för att sedan ta bort tråden fort innan den hunnit blivit anmäld. Tanken är väl att man genom detta ska tänka sig både en och två gånger för innan man skapar en tråd.
    Sedan finns det ju möjlighet att få sin egen tråd borttagen om den är känslig eller om den urartat sig totalt.

    Mvh achillea/Guide

  • HannaPanna29

    Jag vill också kunna radera mina egna trådar. Oavsett hur "genomtänkt" man kan vara, finns ändå risken att det blir fel, en formulering kunde varit bättre osv. Jag förstår inte riktigt hur det skulle kunna missbrukas. Snarare skulle det kunna leda till mer självsanering förhoppningsvis.

  • Achillea
    HannaPanna29 skrev 2009-12-08 23:33:13 följande:
    Jag vill också kunna radera mina egna trådar. Oavsett hur "genomtänkt" man kan vara, finns ändå risken att det blir fel, en formulering kunde varit bättre osv. Jag förstår inte riktigt hur det skulle kunna missbrukas. Snarare skulle det kunna leda till mer självsanering förhoppningsvis.
    Ja kanske kanske inte, men risken finns endå att det missbrukas, någon får för sig att skapa en drastisk och provocerande tråd, låter den ligga ett tag tar sedan bort innan någon hinner anmäla den och man kan få sin varning.
    Lika väl som att jag skulle kunna skriva en jätte intressant tråd sedan när den är som mest populärast tar jag bort den mitt framför snoken på några lyckliga medlemmar som har jätte trevligt.
    Det skulle vara jätte skönt med en sån funktion att kunna ta bort sina trådar själv, ja men tyvärr tror jag det skulle missbrukas och bli mer kaos en nytta
  • A r a s

    Det är ju väldigt tråkigt om FL-attityden är "det skulle bara missbrukas". Det är väl ändå vuxna människor här?

    Ibland skickar man ett meddelande innan man skrivit klart (ger irriterande dubbla meddelanden)
    Säger något som man ser när man läser det, att det kan tolkas fel (ger upphov till felcitat, och massa "rättelsemeddelanden")
    Ibland ångrar man sig att man gav "lite för mycket info" och skulle vilja ta bort det där när man avslöjade...........

    Ok att man kanske inte ska få radera TRÅDAR.
    Men egna inlägg?

    Det där med missbruk, jag tror att det finns så pass många på FL som skulle kunna "skvallra" om några satte det i system att missbruka systemet att FL red/mod/guider skulle få reda på det - skärmdump någon?

    Synd att majoriteten av alla "ärliga", "ej missbrukande", "ej troll" medlemmar ska straffas kollektivt "ut i fall att om" någon skulle missbruka.

    Varför inte låta funktionen finnas PÅ PROV i en månad och sen göra en utvärdering?

  • Achillea
    A r a s skrev 2009-12-10 19:05:59 följande:
    Det är ju väldigt tråkigt om FL-attityden är "det skulle bara missbrukas". Det är väl ändå vuxna människor här?Ibland skickar man ett meddelande innan man skrivit klart (ger irriterande dubbla meddelanden)Säger något som man ser när man läser det, att det kan tolkas fel (ger upphov till felcitat, och massa "rättelsemeddelanden")Ibland ångrar man sig att man gav "lite för mycket info" och skulle vilja ta bort det där när man avslöjade...........Ok att man kanske inte ska få radera TRÅDAR.Men egna inlägg?Det där med missbruk, jag tror att det finns så pass många på FL som skulle kunna "skvallra" om några satte det i system att missbruka systemet att FL red/mod/guider skulle få reda på det - skärmdump någon?Synd att majoriteten av alla "ärliga", "ej missbrukande", "ej troll" medlemmar ska straffas kollektivt "ut i fall att om" någon skulle missbruka.Varför inte låta funktionen finnas PÅ PROV i en månad och sen göra en utvärdering?
    I hear you och jag skulle också hellre tro på att tjänsten inte skulle missbrukas, nu talar inte jag för familjeliv utan från mitt eget tycke och troende vad jag tror. Familjeliv kanske är av en annan åsikt vad vet jag, men det behöver inte vara så att tjänsten skulle missbrukas genom att man skriver provocerande trådar, kan lika gärna bli så att man skapar en normal tråd och sedan ångrar sig och tar bort den efter ett par dagar. Eller att svaren man får kanske inte lever upp till ens förväntningar. Dessutom försvårar ju det också för moderatorerna skulle jag tro om några missbrukar detta och vi andra medlemmar ska ta skärmdumpar och det ska skickas i väg, samt att man kanske inte hinner att anmäla en tråd som är ute efter att provocera då ts tar bort den illa kvickt efter att ha uppnått vad denne nu ville. För tyvärr anmäler inte alltid alla medlemmar så risken finns att det inte blir anmält.
    Ja jag skulle nog kunna babbla på i evighet om detta, generellt sett tror jag faktiskt de flesta medlemmar skulle " sköta" sig, idag finns även möjlighet att få bort sina trådar med rimmliga skäl så att säga.
    Men av personlig åsikt tror jag det skulle bli väldigt hoppigt.
    Men jag håller med i et du säger, man skulle kunna pröva en månad och se hur det går, skulle tjänsten sedan börja missbrukas så kan man ju alltid ta bort den.
  • gutegirl
    Achillea skrev 2009-11-20 23:02:53 följande:
    Anledningen till detta är väl kanske för att det skulle missbrukas. Att en del skulle skapa trådar för att provocera eller dylikt för att sedan ta bort tråden fort innan den hunnit blivit anmäld. Tanken är väl att man genom detta ska tänka sig både en och två gånger för innan man skapar en tråd.Sedan finns det ju möjlighet att få sin egen tråd borttagen om den är känslig eller om den urartat sig totalt.Mvh achillea/Guide
    Fast i regel så är folk jävligt snabba med att trycka på den röda handen, och då lär ni kunna se vad som stod i originalinlägget i alla fall och om det det har raderats innan någon hunnit anmäla så ser jag inte vad det gör för skada.

    Lägg in en editeringstid på tio minuter eller nåt, så kan man korrigera stavfel, för just nu kryllar forumet av inlägg där folk skriver "Inte, skulle det stå" eller "Jag menade blöja, inte böja" osv. Sådant är otroligt irriterande.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • gutegirl
    Achillea skrev 2009-12-10 18:20:00 följande:
    Ja kanske kanske inte, men risken finns endå att det missbrukas, någon får för sig att skapa en drastisk och provocerande tråd, låter den ligga ett tag tar sedan bort innan någon hinner anmäla den och man kan få sin varning.Lika väl som att jag skulle kunna skriva en jätte intressant tråd sedan när den är som mest populärast tar jag bort den mitt framför snoken på några lyckliga medlemmar som har jätte trevligt.Det skulle vara jätte skönt med en sån funktion att kunna ta bort sina trådar själv, ja men tyvärr tror jag det skulle missbrukas och bli mer kaos en nytta
    Det funkar alldeles utmärkt på flashback, och där finns det ändå nästan snart 400 000 medlemmar. Om man klarar att sköta det där så fattar jag inte varför det inte skulle gå här. Är FL-medlemmar mer korkade?
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • HellviHumle
    gutegirl skrev 2010-01-28 08:28:44 följande:
    Fast i regel så är folk jävligt snabba med att trycka på den röda handen, och då lär ni kunna se vad som stod i originalinlägget i alla fall och om det det har raderats innan någon hunnit anmäla så ser jag inte vad det gör för skada. Lägg in en editeringstid på tio minuter eller nåt, så kan man korrigera stavfel, för just nu kryllar forumet av inlägg där folk skriver "Inte, skulle det stå" eller "Jag menade blöja, inte böja" osv. Sådant är otroligt irriterande.
    Det borde kunna funka här också. Den gode CA sa faktiskt att det var nå'n form av redigering på gång men det kanske försvann tillsammans med honom.
    Man borde åtminstone kunna redigera inlägget några minuter efteråt, som du säger.
    Fjollig fittpappa!
  • kafferast

    Men låt oss åtminstone kuna radera våra egna trådar i stil med

    "Någon som vet var xxxx???

    Puffar

    Verkligen ingen som varit med om samma?

    Så många klick men inga svar?"

    DET kan ju ändå knappast ge upphov till missbruk!

Svar på tråden Varför finns ingen "radera-knapp"?