• Petrah

Starta egen spådom

hej
    är dt någon här som startat egen sida, spålinje eller annat??
    jag har haft funderingar länge på detta men vet inte vad eller hur jag ska göra för dt inte ska kosta något??
    jag har ju heltidsjobb nu så detta ska bara vara extra. förslag nån?

• Svar på tråden Starta egen spådom
  • Dilong
    Petrah skrev 2009-11-21 15:26:55 följande:
    hej är dt någon här som startat egen sida, spålinje eller annat?? jag har haft funderingar länge på detta men vet inte vad eller hur jag ska göra för dt inte ska kosta något?? jag har ju heltidsjobb nu så detta ska bara vara extra. förslag nån?
    Kan du inte få svar på sådant om du spår dig själv?
  • Petrah

ja jag ska ta betalt för det, tänkte ha det som extrajobb.

• pearshapedbastard
    Dilong skrev 2009-11-21 15:42:04 följande:
    Kan du inte få svar på sådant om du spår dig själv?
    *ROFL*
  • SkåneP
    Petrah skrev 2009-11-21 16:08:36 följande:
    ja jag ska ta betalt för det, tänkte ha det som extrajobb.
    Ok, coolt.

Anledningen till att jag frågar är att när jag undrar varför folk som säger sig ha "gåvan" inte låter sig bevisa det och därmed casha in $1000.000 (den sk randimiljonen) + de otroliga rikedomar det skulle innebära att vara först i världen med påvisad förmåga får jag allt som oftast svaret
    "man gör inte sådant för pengar"

Nu verkar inte det vara ett problem för dig, så då ställer jag frågan till dig:
    Varför har inte du plockat randimiljonen?
  • Dilong

R Franklin skrev 2009-11-24 16:00:09 följande:

Verkar vara måttligt intresse för vinst i verksamheten?
    Visst är det konstigt att dessa spåtanter gärna tjänar några kronor på att prata i telefon, medan de är totalt ointresserade av att bli dollarmiljonärer av något så enkelt som att visa att det de säger i telefonen är sant.
  • coolingen
    Dilong skrev 2009-11-24 16:12:01 följande:
    R Franklin skrev 2009-11-24 16:00:09 följande:
    Visst är det konstigt att dessa spåtanter gärna tjänar några kronor på att prata i telefon, medan de är totalt ointresserade av att bli dollarmiljonärer av något så enkelt som att visa att det de säger i telefonen är sant.
    Ja visst är det konstigt..
  • coolingen
    SkåneP skrev 2009-11-21 19:35:31 följande:
    Ok, coolt.Anledningen till att jag frågar är att när jag undrar varför folk som säger sig ha "gåvan" inte låter sig bevisa det och därmed casha in $1000.000 (den sk randimiljonen) + de otroliga rikedomar det skulle innebära att vara först i världen med påvisad förmåga får jag allt som oftast svaret"man gör inte sådant för pengar"Nu verkar inte det vara ett problem för dig, så då ställer jag frågan till dig:Varför har inte du plockat randimiljonen?
    Tiden är inte inne för att vinna den ännu, mänskligheten är inte redo för att ta till sig andevärlden, kanske blir den det aldrig. Men tänk så förvånad du skulle bli om någon verkligen lyckades.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    coolingen skrev 2009-11-26 14:55:52 följande:
    Tiden är inte inne för att vinna den ännu, mänskligheten är inte redo för att ta till sig andevärlden, kanske blir den det aldrig. Men tänk så förvånad du skulle bli om någon verkligen lyckades.
    Tiden rinner ut.

Lite dåligt av andevärlden att inte skärpa till sig och hjälpa någon att vinna de där pengarna så att denne kan fortsätta sprida deras budskap. Och till råga på allt så får de extra PR om man vet att det faktiskt existerar.

Men det är klart, det är enklare att hävda att "alla inte kan se andar eftersom de inte är redo" än att bevisa att det faktiskt existerar. Det är också den ultimata bortförklaringen om saker inte skulle fungera under kontrollerade former. Både för andevärlden och diverse alternativmedicin. Man måste vara "mottaglig". Till skillnad från skolmedicinen och annan vetenskap.
Svar på tråden Starta egen spådom