• Petrah

Starta egen spådom

hej
    är dt någon här som startat egen sida, spålinje eller annat??
    jag har haft funderingar länge på detta men vet inte vad eller hur jag ska göra för dt inte ska kosta något??
    jag har ju heltidsjobb nu så detta ska bara vara extra. förslag nån?

• Svar på tråden Starta egen spådom
  • pearshapedbastard
    Mayoranya skrev 2009-11-26 19:20:48 följande:
    Tiden rinner ut. Lite dåligt av andevärlden att inte skärpa till sig och hjälpa någon att vinna de där pengarna så att denne kan fortsätta sprida deras budskap. Och till råga på allt så får de extra PR om man vet att det faktiskt existerar. Men det är klart, det är enklare att hävda att "alla inte kan se andar eftersom de inte är redo" än att bevisa att det faktiskt existerar. Det är också den ultimata bortförklaringen om saker inte skulle fungera under kontrollerade former. Både för andevärlden och diverse alternativmedicin. Man måste vara "mottaglig". Till skillnad från skolmedicinen och annan vetenskap.
    Hade varit skitbra om det gällde sådant som att bli påkörd av bilar eller skjuten och så. Är du inte mottaglig så gör det inget.
  • Dilong

Jag har faktiskt uppfunnit en evighetsmaskin, men det fungerar bara om man verkligen tror på den.

• pearshapedbastard
    Dilong skrev 2009-11-26 22:06:56 följande:
    Jag har faktiskt uppfunnit en evighetsmaskin, men det fungerar bara om man verkligen tror på den.
    Det bör ju klargöras att den fungerar om man tror på den och absolut inte undersöker hur den fungerar, även om man tror.
  • Dilong
    pearshapedbastard skrev 2009-11-26 22:31:23 följande:
    Det bör ju klargöras att den fungerar om man tror på den och absolut inte undersöker hur den fungerar, även om man tror.
    Du måste vara öppen. Allt är inte vetenskap här i världen.
  • Applebaum

Gud vad ni är dömande och trångsynta! Det finns faktiskt de som är öppna för andevärlden och ser och hör saker utan att för den skull vara sinnessjuka! Gå någon annanstans med era fördömanden och elaka kommentarer och påhopp!

TS - skitbra idé att tjäna pengar på att lura folk! Det kanske är det man borde satsa på.

/sarkasm

• itipaw

För att vara lite OnTopic, så kan du ta kontakt med Telenor eller Telia för att skapa en egen betallinje, sedan behöver du (eventuellt) ett växelsystem (går att köpa en telefon som hanterar flera linjer, eller bygga en själv).

Du kan ta betalt per samtal eller per minut, finns olika lösningar.

Hur det fungerar med en spåsida (som jag aldrig hört talas om) vet jag inte,
    men det kan man nog fundera ut om du ger mig en länk till en.

Om du vill ha fler tips kan du Inboxa mig.

Lycka till!

/itipaw

• Dilong
    Applebaum skrev 2009-11-27 00:01:01 följande:
    Gud vad ni är dömande och trångsynta! Det finns faktiskt de som är öppna för andevärlden och ser och hör saker utan att för den skull vara sinnessjuka! Gå någon annanstans med era fördömanden och elaka kommentarer och påhopp!
    Skulle man inte kunna begära npågon form av auktoritet för de som säljer ockulta tjänster? Kräva att det de levererar verkligen fungerar, ungefär som för de som säljer mobiltelefoner?
  • Applebaum
    Dilong skrev 2009-12-01 15:46:05 följande:
    Skulle man inte kunna begära npågon form av auktoritet för de som säljer ockulta tjänster? Kräva att det de levererar verkligen fungerar, ungefär som för de som säljer mobiltelefoner?
    Då blir det väl ett jävla liv bland de som tror på skiten, men visst är det är mycket rimlig idé. Undrar om man kan reklamera en spådom till Konsumentverket om det visar sig att den var felaktig...
  • Applebaum

Anmäla till Konsumentverket menar jag förstås.

• Dilong
    Applebaum skrev 2009-12-01 16:49:51 följande:
    Då blir det väl ett jävla liv bland de som tror på skiten, men visst är det är mycket rimlig idé.
    Tror du att någon skulle kunna visa att det de säljer fungerar?
Svar på tråden Starta egen spådom