• Petrah

Starta egen spådom

hej
    är dt någon här som startat egen sida, spålinje eller annat??
    jag har haft funderingar länge på detta men vet inte vad eller hur jag ska göra för dt inte ska kosta något??
    jag har ju heltidsjobb nu så detta ska bara vara extra. förslag nån?

• Svar på tråden Starta egen spådom
  • Applebaum
    Dilong skrev 2009-12-01 17:05:57 följande:
    Tror du att någon skulle kunna visa att det de säljer fungerar?
    Knappast. Om det fanns riktiga medium och spåtanter (istället för fejkare som sysslar med cold reading och liknande) så skulle ju Randi-miljonen ha vunnits för längesen. Men den finns ju kvar, och spådom är bluffmakeri.
  • LadyMarina

Allting handlar inte om pengar!

• Dilong
    LadyMarina skrev 2009-12-01 19:45:05 följande:
    Allting handlar inte om pengar!
    Vad handlar det om då?

Anser du att man borde kräva att tex spåtanter kan bevisa att det de säljer verkligen fungerar?
  • LadyMarina
    Dilong skrev 2009-12-01 19:50:18 följande:
    Vad handlar det om då?Anser du att man borde kräva att tex spåtanter kan bevisa att det de säljer verkligen fungerar?
    Klart man inte kan kräva det. Det é la samma sak som alla dessa sexlinjer som finns. Ska man kräva att telefonvärdinnorna där HAR tele6 som dom säljer? Nej, för det går inte och alla vet om det, även dom som ringer.

Vad det handlar om é en gåva man har, som man vill förmedla vidare. Visst hade det bästa varit att tex inte ta betalt, men det é ett utlägg man gör själv för att starta en linje, och den måste man ta igen. Inte så att man blir förmögen på att ta betalt för det.
  • LadyMarina
    SkåneP skrev 2009-12-01 20:03:28 följande:
    Jasså?astrologilinjen.com/
    Återigen, det é kostsamt att öppna en sån linje och man måste ta betalt för att täcka dessa kostnader.
  • Dilong
    LadyMarina skrev 2009-12-02 18:31:12 följande:
    Klart man inte kan kräva det. Det é la samma sak som alla dessa sexlinjer som finns. Ska man kräva att telefonvärdinnorna där HAR tele6 som dom säljer?
    Det är redan ett faktum att sex och upphetsning fungerar. Däremot finns ingenting som säger att någon skulle kunna spå.
    [/citat]
    LadyMarina skrev 2009-12-02 18:31:12 följande:
    Vad det handlar om é en gåva man har, som man vill förmedla vidare.
    Har du den gåvan? Vill du tjäna 1 miljon dollar på den?
  • LadyMarina
    Dilong skrev 2009-12-02 18:50:19 följande:
    Det är redan ett faktum att sex och upphetsning fungerar. Däremot finns ingenting som säger att någon skulle kunna spå.
    Har du den gåvan? Vill du tjäna 1 miljon dollar på den?
    [/citat]

Vadå finns ingenting som säger att någon skulle kunna spå? Har du någongång blivit spådd av någon, eller é du så trångsynt att du inte vågar för du é rädd att du kanske kommer ha fel, att folk faktiskt kan spå?

Har aldrig sagt att jag har gåvan, och hade jag haft den hade jag inte velat tjäna en miljon så ändå, utan velat förmedla mina kunskaper vidare och hjälpa folk i det dom söker.
  • Dilong
    LadyMarina skrev 2009-12-02 19:38:56 följande:
    Vadå finns ingenting som säger att någon skulle kunna spå?
    Det jag säger: Det finns ingenting som tyder på att någon kan spå. Eller har du något som motsäger det?
  • LadyMarina
    Dilong skrev 2009-12-02 19:41:39 följande:
    Det jag säger: Det finns ingenting som tyder på att någon kan spå. Eller har du något som motsäger det?
    Bara egna erfarenheter, men dom godkänns la inte av dig så......*ler*
  • Dilong
    LadyMarina skrev 2009-12-02 21:29:04 följande:
    Bara egna erfarenheter, men dom godkänns la inte av dig så......*ler*
    Det finns så otroligt mycket man kan missa och feltolka, så nej. Mer behövs.
  • LadyMarina
    Dilong skrev 2009-12-02 21:33:01 följande:
    Det finns så otroligt mycket man kan missa och feltolka, så nej. Mer behövs.
    Missa och feltolka...hur menar du nu?
  • Dilong
    LadyMarina skrev 2009-12-02 21:44:09 följande:
    Missa och feltolka...hur menar du nu?
    Tex finns Forer-effekten, vilken innebär att vag information tolkas som mer detaljerad än vad den är. Sedan finns "cold reading", en teknik som gör att andra tror man vet mer om dem än man egentligen gör.
  • itipaw

Off-topic: Spålinjer finns i varierande kvalitet och utförande, en del pratar bara blaj medan många fungerar som ett medium för att människor ska få prata av sig och känna att skit kommer ordna sig. Jag har själv mycket liten erfarenhet av att bli spådd men har kamrater som gör det kontinuerligt.

Låt oss vara överens om att de har ändå ett visst syfte att fylla, annars skulle de försvinna eftersom de skulle gå back.

On-Topic:

Petrah skrev 2009-11-21 15:26:55 följande:
    hej är dt någon här som startat egen sida, spålinje eller annat?? jag har haft funderingar länge på detta men vet inte vad eller hur jag ska göra för dt inte ska kosta något?? jag har ju heltidsjobb nu så detta ska bara vara extra. förslag nån?
    Petrah, vad hade du tänkt dig annat än spålinje? Teletjänster finns (vad jag vet) det ett begränsat antal fungerande koncept på. Spådomar, Sex, Datasupport.. Kommer inte på något mer nu.

Som sagt, jag kan gärna komma med hjälpande förslag om du vill.

/itipaw
  • Dilong
    itipaw skrev 2009-12-03 23:19:19 följande:
    Jag har själv mycket liten erfarenhet av att bli spådd...
    Så bra
    itipaw skrev 2009-12-03 23:19:19 följande:
    ...men har kamrater som gör det kontinuerligt. Låt oss vara överens om att de har ändå ett visst syfte att fylla, annars skulle de försvinna eftersom de skulle gå back.
    Har du läst trådarna där vi tex diskuterar confirmation bias? Tro är ytterst sällan rationell.
    www.familjeliv.se/Forum-5-164/m49104954.html

Jag har mycket svårt att förstå hur spådomar som helt saknar evidens skulle kunna fylla någon funktion. Du får gärna förklara.
  • itipaw
    Dilong skrev 2009-12-03 23:41:46 följande:
    Har du läst trådarna där vi tex diskuterar confirmation bias? Tro är ytterst sällan rationell. www.familjeliv.se/Forum-5-164/m49104954.html
    Nope, kanske hinner imorgon.
    Jag har mycket svårt att förstå hur spådomar som helt saknar evidens skulle kunna fylla någon funktion. Du får gärna förklara.
    Absolut, men det får bli på söndag för nu ska jag sova och imorgon är barnen här.
    Jag återkommer.

Med hopp om en god natts sömn för er alla.
    /itipaw
  • Dilong
    itipaw skrev 2009-12-03 23:45:23 följande:
    Nope, kanske hinner imorgon. Absolut, men det får bli på söndag för nu ska jag sova och imorgon är barnen här. Jag återkommer. Med hopp om en god natts sömn för er alla. /itipaw
    Ah, du behöver några dagar för att konstruera en konstig förklaring?! *skojar*
    Sov sött.
Svar på tråden Starta egen spådom