Inlägg från: Anna M |Visa alla inlägg
  • Anna M

Barnprogram på finska?

Är det bara jag som kan bli irriterad på att de visar finska barnprogram för barnen? Visst är det textat men det spelar ju ingen roll när de inte kan läsa. Lite tråkigt när barnen inte kan hänga med.
    Minns att det var så även när jag var barn. När det väl var barnprogram på lördagförmiddagar, ja då förstod man ingenting :(

• Svar på tråden Barnprogram på finska?
  • Anna M

Varje lördag morgon när jag var liten.. Mest då var det irriterande. Nu har jag inte sett så mycket. Nyss var det på bollibompa iaf, Hewa.
    Finns inte finska kanalen längre? Minns att den fanns förr.

• Anna M

Trollet Ludenben skrev 2009-11-21 17:47:38 följande:

Men ärligt? har du inte kommit över det sen dess? Nu finns det ju massa barnprogram så det är knappast nån unge som blir utan tv för att det råkar sändas en eller ett par timmar finskt i veckan...
    nä, jag har fått men för livet....
    Kände bara för att skriva nåt jag irriterade mig på lite.
  • Anna M
    Tecken skrev 2009-11-21 17:49:34 följande:
    Anna M skrev 2009-11-21 17:45:05 följande:
    Vad gör det om det är finska barnprogram på tv på lördagsförmiddagar? Det är inget som säger att ni måste titta! Har ni DVD-spelare? Kolla på någon film då istället.Det bor väldigt många i Sverige som har finska som andraspråk, tycker det är bra att de har möjlighet att se tv på sitt språk. Och då inte enbart på finska tv-kanaler.
    Hade bara ettan och tvåan när jag var liten. Enda barnprogrammet var på finska, serbiska och nåt tredje språk. Inget på svenska.
  • Anna M

Trollet Ludenben skrev 2009-11-21 17:51:29 följande:

Förstod nästan det att det var nån som hade tråkigt och störde sig på första bästa...
    alldeles riktigt :) Sambon kollar hockey. Så var redan irriterad.;) Sen i pausen bytte han till barnprogram, och då var det nåt på finska :)
  • Anna M
    Tecken skrev 2009-11-21 17:53:51 följande:
    Anna M skrev 2009-11-21 17:52:23 följande:
    Fanns det verkligen inget program på svenska? Hade ni ingen VHS-spelare?Då jag var liten fanns det åtminstone Bolibompa på svenska och på fredagar var det Disneydags. Man måste inte titta på tv, jag var ute väldigt mycket som liten.
    Vhs fick vi hyra vissa speciella helger! haha... Ägde ingen förrän jag var nästan tonåring... Tänkte mer på helgmornar när jag var liten. På kvällen fanns det ju så man klarade sig :)
  • Anna M

mrs maniac skrev 2009-11-21 18:07:49 följande:

haha, jag minns att mina tv-mornar bestod av juttu, språka på serbokroatiska och tecken till varandra, för döva :) det var tider det. =P
    Teckenlåda el vad det hette hade ju iaf röster så man kunde hänga me ;) Resten förstod man ingenting av.
Svar på tråden Barnprogram på finska?