• Anonym (coffee-addict)

    Magen reagerar starkt av kaffe

    På senare tid så har min mage reagerat väldigt starkt när jag dricker kaffe.
    Jag har druckit kaffe i flera år, men det har blivit en hel del kaffedrickande dom senaste åren sen min dotter kom till världen för 2 år sedan. Har aldrig haft några problem med kaffedrickandet, men numera så reagerar min mage starkt som sagt när jag tar mig en kopp. Det gör ont och kniper och det känns som man blir akut lös i magen, men egentligen är det mest luft som kommer. Ursäkta att det är detaljerat, men det är så det är och det är väldigt jobbigt.

    Finns nån annan med samma problem och vet om man kan göra nåt åt det? Jag vill helst inte sluta med kaffe eftersom det håller mig pigg och uppåt på jobbet och hemma i mestadels. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Magen reagerar starkt av kaffe
  • farytale

    Låter som magkatarr eller liknade, och då är kan kaffe vara rena döden för magen. Det hjälper att dra ner på kaffet och om du inte har mjölk i kaffet kan det mildra lite om du börjar med det.

  • Teskedsmamman

    Ta hand om din mage framför allt...

    Börja drick actimell t ex, jag hade problem med min mage efter e stressperiod för 1½ år sedan och jag fick då ont i magen, magontet blev värre när jag drack kaffe...

    För 3 mån sedan började jag äta en tallrik yoghurt varje morgon, med ca 1-2 tsk ingefära på, inte så gott i början men jag har vant mig nu.... framför allt så har all magvärk försvunnit i ett nafs, ingefära är en gammal beprövad medicinört mot problemmage.


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Magen reagerar starkt av kaffe