Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gastric by pass opererad och gravid

Dags att förnya tråden.

Här träffas vi som är Gastric by pass opererade och gravida/planerar att bli gravid och pratar av oss.

Välkommen hit

Här kan du hitta vår www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48406482.html

• Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid
  • MelvinMeja
    paddeln skrev 2009-11-21 23:00:40 följande:
    åh.. jag är op och fått veta att jag är gravid nu i måndags =D är det något som jag måste tänka extra mycket på eller ta hänsyn till ??
    Välkommen hit och grattis till bebis i magen. När har du bf? När opades du?

Det jag har fått tänka på är att äta lite oftare, vara noga med vitaminerna, extra provtagning på mvc och dricka mycket. Annars så flyter det på.
    Har tyvärr fått biverkningen att jag väldigt lätt får magsmärtor liknande tarmvred. Inte alla som får det. Jag har haft otur. Du har rätt att få ett tillväxt ul vid v 32-34 för att kolla att den lilla växer som den ska.

De andra tjejerna kan säkert lägga till fler saker. Fråga om du undrar över något.
    Gravid med nr.3 i v28 BF 100216
  • MelvinMeja
    Anna Paulita skrev 2009-11-22 07:22:18 följande:
    Jag lägger till den nya tråden då jag hoppas på ett plus snart.... :P
    Håller tummarna för dig
  • MelvinMeja

Här kommer lite bilder på min vackra dotter Hon väger idag 1126g och jag är i v 28+0

Gravid med nr3. Bf 100216
  • MelvinMeja
    Utopia skrev 2009-11-26 11:39:29 följande:
    Villken mage jättestor och fin, hur mycket har du gått upp ??
    Jag har gått upp ca 3 kg så det är inte så mycket än. Bm trodde att jag skulle stanna på ca 7kg.
  • MelvinMeja
    Utopia skrev 2009-11-27 09:09:14 följande:
    skönt att inte gå upp så mycket, jag har gått upp 7 kg såg jag igår så nu får det räcka tycker jag. Nu ska jag iväg och göra mitt lilla extra ul ses sen
    Lycka till
  • MelvinMeja
    Utopia skrev 2009-11-27 12:19:26 följande:
    Har i dag varit och sett min lilla tjej hon väger 1816 g villket va lite under vad man brukar väga i v 33 men det var ingen fara allt såg bra ut villket va skönt
    Åh vad skönt att höra att hon mår bra. Jasså du väntar också en tös Mysigt. Min lilla vägde 1126g nu i v 28+0. Lite under kurvan men ingen fara. Ska göra ett tillväxt ul 4 jan, då är jag i v 34.
  • MelvinMeja
    paddeln skrev 2009-11-29 00:17:03 följande:
    vilka härliga bilder ni lagt upp... man blir alldeles varm i kroppen. alla lycka till =D en fråga: jag har sådanna illamåenden, och spec på morgonen. men då man är ganska tom i magen så står man å kräks utan att det kommer något och man retar upp halsen en massa, och jag spottar massa slem med blod, har ni några bra tips som kan minska detta?? sen har jag inte direkt ömma bröst.. är det ett måste att ha som symptom?
    Ömma bröst får inte alla. Det är jätte olika. Det med att du kräks slem och blod hade jag nog kollat upp. Har inte varit med om detta. Ring kirurgen och fråga.
  • MelvinMeja

Fina bilder ni har lagt ut. Magarna växer. Hur mår alla annars. Mina magkramper blir mer smärtsamma för varje gång. Börjar att bli riktigt jobbigt. I måndagskväll var jag riktigt dålig och tabletterna hjälpte inte. Funderade på att åka in men vad kan de göra. Det är väl bara att stå ut. Men blir det värre så får de sätta igång mig tidigare.
    Ha en väldigt livlig liten dotter i magen i alla fall. Ska på tillväxt ul den 4 januari. Hoppas att hon växer som hon ska.
    Ni som är omföderskor. Hur ofta får ni gå till bm? Jag går bara var fjärde vecka, tycker att det är lite. Borde de inte ha lite extra koll?

Gravid med nr.3 i v30 BF 100216
Svar på tråden Gastric by pass opererad och gravid