Inlägg från: Apple Pie |Visa alla inlägg
  • Apple Pie

Januariföräldrar 2007 - del 15

Januariföräldrar 2007 - Del 15

Vi som huserar här är:
    21 dec - Oliver (Linrob), Mio (snorky)
    27 dec - Irma (aktuelle)
    1 jan - Rebecka (Minja)
    3 jan - Alvin (BeccaGrodan), Ida (Pamela G)
    5 jan - Gabriel (Kulann01)
    7 jan - Nilo (Jessie)
    8 jan - Elin (selin07)
    11 jan - Linn (lollolis), Filippa (82an)
    12 jan - Maja (Apple Pie), Tindra (EmA)
    14 jan - Isac (snusmumrik), Arvid (MallaW), Wille (Kayn), Cornelia (Memoria)
    19 jan - Flicka (Mrs G), Eddvin (Sassahed)
    20 jan - Meja (Pyre på väg)
    28 jan - Tyra (Rimfolina)
    28 jan - Emanuel (Lappen)
    29 jan - Elric (Nifelheim)
    30 jan - Isabelle (BlygTjej)

Är det någon vi glömt är det bara att meddela i tråden så lägger vi till i nästa trådstart!!!

Även nya januariföräldrar är välkomna att diskutera allt mellan himmel och jord.
    Att trösta och stötta varandra i jobbiga stunder
    Att glädjas över alla fantastiska framsteg våra små gör
    Att ge råd o tips som kan underlätta
    Att helt enkelt bara diskutera alla vardagliga små ting gällande våra jämngamla barn

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m8878841.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m10994468.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m13623132.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m16497685.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m19720660.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m22990956.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26120494.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29043567.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32156621.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34860312.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37762413.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40843837.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43553693.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46027327.html

• Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - del 15
  • Apple Pie

Ja, jag vet! Startade tråden för jag ville ha lite tips. Nån som vet nått om ''datorer'' sånna leksaks, e de mest skit eller finns det några bra? Funderar på att ge en till maja på svenska i födelsedagspresent, fast får kanske köpa varsin i julklapp istället! Karla blir ju så svartsjuk nu för tiden och vill ha samma ochh de e inte jättebra på att dela!

Vad ska ni köpa?

Ska också köpa 'the sulvanian families' vill inte börja med Barbie än! och jag ock min syster lekte med dem, har inte dem kvar dock!

• Apple Pie

Jag e helt med er att jag egentligen tycker att det är för tidigt att ha 'data-spel' fast nu på hennes nursery så lär dem sig bokstäver och siffror och läsa sitt namn och räkna och sånt och då vill jag kunna få in lite av det på svenska också...

Får bli en kokbok för barn och lite 'riktiga' bak och koksaker för barn, små skålar och små kavlar och sånt. Knake en teservis. Sen har vi ju precis köpt hus i Sverige så jag har ett helt hus att fylla med leksaker! Kan ju vara skönt att slippa dra en massa leksaker fram och tillbaka, så ritblock, kritor, spel, play doh etc etc kan ju absolut få stanna där, därför har jag bara önskat leksaker i julklapp som helt enkelt får bo kvar i Sverige så får vi leka med det där.

• Apple Pie

Snorky, ja men via pussel så hör dem ju inte svenskan!!!! Det e ju det som e problemet! Då kan hon lika bra pussla och rita på engelska! och det e inte 100% som jag leker med henne, har hört henne nu i helgen både leka med sina dockor på engelska och med sin syster!

• Apple Pie

Ja, fast mina argument går ju likabra med att säga att jag ibland tycker att det e bra att de tittar på TV, för då sätter jag på svenska dvd filmer som pippi och andra astrid lindgren filmer och då får debåde svenskan och se kalas, julgransplundring, advent, lucia, midsommarfirarnde och annat svenskt, fast egentligen vill jag ju inte att de tittar på TV!

• Apple Pie

Selin; Grattis till lilla Elias! Ja, det e inte lätt med trotset maja trotsar mot sin pappa så man blir själv galen av att lyssna på det, inget funkar han får inte klä på henne, eller hjälpa henne i badet, eller lägga henne, suck! Fast tacksamt nog är hon rätt 'snäll' mot mig

• Apple Pie

Snorky TACK!!! Det ska jag kolla in! För nu läser vi olika ABC böcker på kvällarna, fast vissa har så mycket text som Majas ABC och Elsa Beskows ABC resa...så vi hinner inte riktigt klart boken innan Maja tappat koncentrationen och intresset. Fem Myror är ju klassikern annars! Har dem inte spel också? Alltså bordsspel?

• Apple Pie

Hej allihopa, nu e Maja också tre och om det är åldern eller att hon är en bestämd stenbock, tja det vet jag inte, men ojojoj, vilken bestämd liten dam vi har! 

Tänk tre år! De tre första åren i ett barns liv är de viktigaste, så vi får ju hoppas att vi gjort tillräckligt ;) 
  • Apple Pie
    Kayn skrev 2010-02-07 09:04:30 följande:
    Memoria - syskonen är födda -90 och -93 så visst är det att göra men på annat sätt Vad gäller fler barn....tja jo ja....jo jag tror nog att jag vill men där har vi väl inte pratat ihop oss än. Kan väl förstå N på ett sätt för han har ju redan tre men samtidigt känner jag att jag vill ju ha fler....hmmm..... Nej då, det funkar jättebra att både sms och fota med en Iphone! Man kan även ha massa olika tillägg som gör att man kan göra många roliga kort =)
    Ja men det e bara på de nya iphone (dyrare variant) som man sen kan skicka bilderna med sms..tror att det var det hon menade. Fast jag älskar min iphone!
  • Apple Pie
    BlygTjej skrev 2010-02-09 12:24:21 följande:
    Hej på er! Varför frågorna känner jag igen Däremot tycker jag Isabelle är väldigt trotsig nuförtiden, allt handlar bara om att göra precis tvärtom vad jag vill. Och träffar vi kompisar är ju mamma (jag då alltså) den sämsta, allt duger bara med den andra mamman osv.. Skittrist tycker jag det är, men det är väl bara bita ihop :-/
    Ja, det känner jag igen! Alla andra är så mycket roligare, fast som tur e så e hon supergullig när det bara är vi två! Men man kan inte be henne om nått, för då blir det ett bestämt NEJ, jag vill inte! 
Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - del 15