Inlägg från: Selin07 |Visa alla inlägg
  • Selin07

    Januariföräldrar 2007 - del 15

    Tack för nya tråden Apple Pie Tyckte det var tråkigt att tråden bara dog efter 3 år. Det e jätte bra initiativ!

    Själv har jag hunnit få nr 2. Det blev en kille den 15 okt. Han heter Elias och har hunnit bli över 1 månad. Det har tagit ett tag att komma in i rutiner och det e forfarande kaos Det mycket trots hemma med Elin. Elias är snäll och sover bra. Däremot är allt kamp med stora tjejen just nu. Sova funkar inte..hon är fortfarande uppe nu..trots att hon har varit igång hela dagen. Morgnarna tar 1 timme att klä på henne. Så trotset har eskalerat på nåt sätt. Men hon är jätte snäll mot sin lillebror.

    Själv har jag inte hunnit handla så många julklappar än. Det blev en springcykel i trä den med Tiger som Jonas köpte i helgen från Gotland. Den är jätte fin.

    www.abcleksaker.se/Shop/Index.php&sReferal=Kelkoo

    Jag har köpt en hamburgermaskin från Play Doh som man gör med lera. Hon har spagetti fabriken och den är en stor favorit hemma.

    Sedan har jag köpt en målar set.

    Det e bra att får lite tips här. Blir nog några små grejer till. Några böcker blir det nog. Hon älskar det. Sedan spöket laban och thomas train är nya favoriten.


    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
  • Selin07
    Snorky: Har de erbjudande nu på spelet? Då får det bli en sådan från mig. Har funderat länge på spel men visste inte vad jag skulle köpa..
    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
  • Selin07
    Lollolis: STORT GRATTIS igen! Det skulle ha varit jag som skrev allt detta..Elins trots har dessvärre varat sedan hon blev 2 och bara eskalerat..nu är den på max...jag vet varken in eller ut..det känns jätte frustrerande samtidigt känner jag dåligt samvete för att jag hela tiden ska säga åt henne...Jag har inga tips..har testat att prata ignorera ha tålamod bli arg utan att det har gått i överdrift så klart men inget hjälper just nu..hon har en stark vilja...det finns inget som hjälper när hon har bestämt sig för nåt..det e bara sitta och avvakta tills det går över trots att det tär på en..jag brukar gå ut och ta frisk luft för att samla krafter..med amningen gör det väldigt svårt för mig att övertala henne..jag vill bara dessa 6 månader ska gå över så jag slipper amningen då det blir en begränsning..samtidigt som jag vill amma även om det inte funkar helt så funkar det mycket bättre. Blir ersättning i slutet därför tar matningarna mera tid..det känns som om man inte har så mycket tid just nu..jag antar att det blir bättre..ja det här med att det var 3 ggr mer jobb med 2 stämmer faktiskt rätt bra;) I alla fall på oss..

    Tack Rimfolina! Ska köpa den! När nu jag ska ha tid å läsa den
    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
  • Selin07
    Blygtjej: Jag har inte tänkt så långt med vaccinet utan kände bra att det e viktigare att vaccineras för att inte smitta andra och bli sjuk själv..jag har inte känt några biverkningar förutom första dagen då jag var sänkt och hade feber ont i armen Elin hade inga biverkningar alls..jag vet inte vad som skulle dyka upp i framtiden..det e väl en vanlig vaccin som alla andra..tänker på alla vacciner Elin har tagit..känner inte det skulle vara så stor skillnad på denna..Får ta problemet då om det skulle bli nåt..men svår avvägning som du säger...
    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
  • Selin07

    Tack för alla gratulationer!!

    Jo det här med att spotta har vi problem med hemma också...å nej bli arg hjälper inte alls..ignorera och prata snällt är det som gäller här..hjälper inte alla gånger men bättre än det första...vi spelas mot varandra också..när mamma inte får klä på så får pappa och när pappa inte får så är det mamma..det blir en ond cirkel..hon spelar mycket nu för att få som hon vill...de är verkligen listiga i den här åldern...om jag ropar på mamma för att hon ska natta kan jag dra ut på nattningen och vara uppe längre..men det känns som om det har avtagit lite den här veckan..men vågar inte säga så


    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
  • Selin07

    Envis är bara förnamnet här Allt ska divideras diskutteras och övervägas. Jag vet inte om tjejer är mer trotsiga. Jag tycker att jag inte hör från mina kompisar om klädproblem när det gäller killar. Men kayn tydligen gör killar det också

    Men gud va hon pratar. Munnen går i ett och det e så roligt. Nu är de verkligen individer. Men egen personlighet. Elin bär alla stenbockens egenskaper

    Grattis alla 3 åringar! Elin firade hemma den 8e. Nu på söndag blir det kalas för kompisar på lekpalats. Visserligen lite dyrare. Men eftersom det handlar om 13 barn plus föäldrar kände vi det kan vara värt att slippa röran hemma i år. Jag tror vi kör så nästa år också. Sedan är de ju tillräckligt stora för att bara fira själva utan föräldrar.


    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
  • Selin07
    Snorky: Ja Mio var väl ganska bestämd som Elin från början...så som du säger beror det på personlighet. Jag som hoppades nu när jag har en kille så kanske jag kommer undan den här gången Ärligt tror jag Elias kommer att vara rätt fart på också. Det syns redan nu
    Mamma till Elin 8/1-2007 och Elias 15/10-2009
Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - del 15