Inlägg från: BlygTjej |Visa alla inlägg
  • BlygTjej

Januariföräldrar 2007 - del 15

Kul med ny tråd Är inte heller här så ofta, blir mest facebook. Har ingen av er där så inboxa gärna så kan jag lägga till er

Selin: Grattis till pojken! Vad tiden går fort....

Här hemma är lilltjejen redan 10 mån, det går alldeles för fort. Barnen fick en liten kusin i början av nov, då blev hon dessutom ännu större! :-O
    Isabelle är mest trotsig hela tiden, och ett himla humör har hon. Sura miner och skrik... Sen är hon elak mot lillasyster, puttar henne m.m m.m. m.m.
    Så tålamodet prövas hemma nu vill jag lova!

Just nu funderar vi inte så mycket på julklappar, jag grubblar mest på om vi ska vaccinera oss eller inte... Hur har ni andra gjort??

Visst har vi köpt lite julklappar, men inte så mycket. Barnen får ändå så mycket av mor- och farföräldrar. Här hemma är det mest dockor och "matlagning" och likn. som går hem, så lite tillbehör och sånt blir det i julklapp.

• BlygTjej
    Snorky skrev 2009-11-23 20:14:50 följande:
    Jag vaccinerade mig för flera veckor sen genom jobbet och barnen tog jag till bvc på vaccinering så fort det kom för allmänheten, så det är en vecka sen imorrn. För mig är det så självklart att vaccinera då vi har många i vänskapskretsen som tillhör riskgrupper eller inte KAN vaccineras. Vill inte riskera att smitta andra som kanske får det jättesvårt eller tom dör. Dock är jag inte rädd för själva svininfluensan i sig, den är ju bara som en vanlig flunsa och för oss som är friska och starka är det ingen större fara.
    Jag är bara så rädd att det är biverkningar av vaccinet som inte ens kommit fram ännu. Sånt som kanske dyker upp om flera år... Har kompisar som absolut inte ska vaccinera, och det gör hela beslutet ännu svårare. Troligtvis kommer det säkert bli vaccination i slutändan ändå (efter allt mitt velande), men jobbigt att inte veta tycker jag. Men hur är det, barnen får inte vara snoriga eller likn. när sprutan tas eller?
  • BlygTjej

Gott Nytt År!

Gör ni något kul idag? Här blir det god mat och dryck med goda vänner... Får se hur länge barnen håller sig vakna

Isabelle & Moa
  • BlygTjej

Hej på er!
    Varför frågorna känner jag igen
    Däremot tycker jag Isabelle är väldigt trotsig nuförtiden, allt handlar bara om att göra precis tvärtom vad jag vill. Och träffar vi kompisar är ju mamma (jag då alltså) den sämsta, allt duger bara med den andra mamman osv.. Skittrist tycker jag det är, men det är väl bara bita ihop :-/

Isabelle 070130 Moa 090129
Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - del 15