• Mizziz

Julimammor Luleå nr 4

Fortsättningstråd för oss Luleå-mammor :)

Emma (smurfan0) - 6 maj, Elina, 1119 gram, 36 cm
    Sandra Sandra N)- 20 maj: Arvid, 3720 gram 52 cm
    Annelie (Blomman82) - 7 juni: Elsa, 4115 gram, 50,5 cm
    Erika (Erika78)- 8 juni: Oskar, 3980gram 52 cm
    Anna (Anna o marthine)- 14 Juni: Aline, 3750 gram 49 cm
    Karin (Kkarin)- 21 juni: Hugo 2825 gram 47,5 cm
    Jonna (Mizziz)- 26 juni William, 3625g 50cm
    Maria(Trollma)- 14 juli: Bella, 4105 gram 49 cm
    Anne (annee)- 6 juli, Mattias, 4220g 54cm
    Sofia (SABL)- 22 juli: Ludvig, 3035 gram 51 cm
    Anna (Forsen)- 5 augusti: Hugo, 4090 gram 52 cm
    Petra (Nelle07)-11 augusti; Herman, 4145 gram 54 cm
    Malin (Liv10)- 6Sept, Ida, 3100g, 48cm

Gamla tråden om någon vill gå tillbaka och kika :)
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m46630161.html

• Svar på tråden Julimammor Luleå nr 4
  • Nelle07

Jonna: vad skönt med en liten semestertrip. Hoppas att Wililam kryar på sig snart.

• Nelle07

Det är helt otroligt vad jag är förvirrad. För ett par veckor sedan lämnade jag två matpåsar på Ica Maxis parkering, igår trodde jag att jag glömt skötväskan i källaren, fast jag visst lagt den på en trappavsatts på biblioteket och idag släpade jag iväg Herman och hunden till kvantum i rusningstid bara för att när jag kom fram upptäcka att jag glömt plånboken hemma. Suck....och inte kan jag skylla på amingshormoner längre.

• Mizziz

Haha Petra. Lite tankspridd, men sådär är jag oxå ! Man har väl så fullt upp med sitt :)

Jag har varit ENSAM hemma heeela helgen. Vet ni hur konstigt det var ?!
    Anledning till detta ar att jag kände i fredags att jag mådde rätt dåligt och M skulle åka & jobba borta (hos sina föräldr.) hela helgen och jag skulle vara ensam hemma med W men eftersom jag kände mig så sålig fick William följa med M. Och tur var ju det för jag åkte på vinterkräksjuka. Det höll på från 17-00 och sen släppte det. Mathias & William är ännu friska så hoppas att dom klarar sig. Har spritat,klorinat,skurat,bytt sängkläder , vädrat så HOPPAS att dom klarar sig !

Första natten/dagen var det väldigt konstigt att vara själv, men igår kväll njöt jag och har sovit ut ordentligt idag. Mathias har jobbat sena kvällar och hans föräldrar har varit med William och fått lägga han. Det hade gått jättebra. Det är ju första gången vi har haft barnvakt sådär länge och att ngn annan har lagt W (M har ju sovit med han). Det här var nog nyttigt, mest för mig. Känner att batterierna är laddade och jag LÄNGTAR att dom kommer hem :)

Ha en helmysig alla hjärtansdag :)

• Kkarin

Vad kul för Mathias föräldrar att få spendera så mycket tid med William!

• Sandra N

usch många verkar vara sjuka i den gräsliga magsjukan - fasar!! =( HATAR verkl magsjuka får ångestattack bara av tanken.. huuuu

Jonna: skönt att du blev frisk fort iaf o hann med att mysa i lugn o ro. Tänk vad skönt de e att få längta =)

• Nelle07

Jonna: Oj vad konstigt att vara ensam hemma så länge, men som du säger välbehövligt och skönt också. Och vad bra att magsjukan gick över så fort.

Jag längtar så till mitten av nästa vecka, då kommer Erik att inte längre behöva jobba så fasanfullt mycket, utan i stort bara kontorstider....Weeeheee!!

• Mizziz

Ja magsjuka är allt annat än kul..fyyyyy :(

Mathias föräldrar var så glada att få pyssla om W och Ws kusin Isak 3 år (Mathias bror jobbade oxå ). Dom hade busat för fullt, så nog vet jag att dom har haft full rulle :)
    Det var skönt att få städa ifred och sova, och skönt att längta !
    Mina älsklingar kom hem ikväll och W verkade vara lika glad att träffa mig som jag han :)

Petra: Så härligt för dig att få ha Erik hemma mer ! Det är guldvärt :)
    Fast Mathias ska gå ihop med sin bror (som haft byggfirma i flera år) och starta eget, så det blir nog många ensamma kvällar trots att hans företag är ju välinarbetat, men det är ju så i början.

Jag kan hoppa över fikat på torsdag om ngn är rädd att bli smittad. Då har jag varit frisk i 5 hela dagar (tors är min 6:e dag) så det ska ju inte smitta, men säg till om ngn inte känner sig bekväm med det. Det är lugnt , jag förstår :)

• Nelle07

Jonna: För oss är det absolut inga problem med att du kommer och fikar. Som du säger, det ska ju inte smitta, och man kan ju inte sitta i karantän hur länge som helst heller.

• Sandra N

jonna de e nog ingen fara, 48 h säger de ju sen e man smittfri. Så för oss får du gärna komma på fikat =) så kan W få tb sin sköldpadda oxå :)

• Erika 78

Hej!!
    Ååååå nu ligger jag och Magnus i magsjuka. Fyyy! Bara några timmar innan Oskar skulle bli kvar i Boden i lördags och vi skulle på 30år fest, så började Oskar spy! Ojojj så jobbigt och "liten" och orkeslös han blev. Som tur gick det över ganska fort. Oskar kräktes 4ggr, Nu är han ganska pigg. Leker som vanligt,magen är dock lite känslig än ser man.
    Känndes så trisst att inte kunna åka på festen, men men....Ville verkligen inte lämna oskar.
    I natt blev vi dåliga. Hopps det vänder fort. Man skulle bara vilja ligga i sängen och vila..men vi måste ju ta hand om oskar också./Erika

Svar på tråden Julimammor Luleå nr 4