Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?
Hej! Jag har varit på inskrivning på Hjärtat i december. Sambon var också med på besöket. Eftersom det är vårt första barn har vi ju ingenting att jämföra med, men vi var mycket nöjda med besöket. Barnmorskan tog sig mycket tid för oss och vi fick ett varmt och fint bemötande. Jag har haft en del blödningar under första veckorna så vi har varit väldigt oroliga. Tycker att barnmorskan även fångade upp våran oro på ett bra sätt. Bra är också att de använder samma journalsystem som Landstinget. Vi ska på vårt andra besök i början på februari och om jag minns rätt ska vi då även erbjudas en gruppträff med andra som väntar barn.

Har unnat mig en hel timme och det kostade då 500 kr. Tycker det är helt okej! Det var Helena som masserade och hon körde först en halvtimme vanligt muskelmassage och sedan en halvtimme taktil massage. Har aldrig tidigare fått taktil massage och tyckte att det var jättebra. Så nu sitter jag här hemma och känner mig riktig skön mör i kroppen. Ja just det, det fanns speciella dynor på britsen så man fick plats med magen. Bekvämt!