• namera

Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?

För en månad sedan öppnade den privata barnmorskekliniken Hjärtat i centrala Uppsala (hoppas det är okej att länka: http://www.bmhjartat.se). Eftersom jag är ruggigt missnöjd med landstingets vård vill jag gå privat denna gång. Är det någon som redan går på Hjärtat? Hur är det? Tyvärr är ju hemsidan inte komplett ännu, det saknas information och då känns det svårt att bilda sig en uppfattning om hur bra de är. Funderar på att gå dit och prata med dem i veckan, men vill gärna höra lite från andra också.

Häng kvar nu, älskade Knyttet!
  • Svar på tråden Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?
  • LillaVild

Hallå!

Här är en till som gått på Hjärtat sen inskrivning i oktober. Nu är vi i vecka 28, ska dit och träffa Helena för tredje individuella besöket imorrn. Tycker allt funkar bra
    Har varit på första gruppträffen på Hjärtat och börjar föräldragruppen 16 mars.
    Går på Gravidyoga på måndagar, funderar på vattengympan också...
    Bor i stan och vill gärna fika Träffas gärna nån gång på dan sen om det är nån mer som är hemma och har tråkigt
  • Sandelina

Lillavild, kul med en till!
    Var går du på gravidyoga?

Jag är i vecka 27 nu, Myran. Lgger alltså och flåsar Lillavild i nacken

Myran, det måste kännas jättejobbigt, speciellt med barnet i magen, och att inte veta! Blir det vid UL då de konstaterar om barnet har påverkats?

en grönsak, jag håller med Kikidil. Hon är lugn och varm, lyssnar och förklarar.
    Men igår när hon skulle ge mig telefonnumret till förlossningen (ifall läget skulle förvärras), så fick jag av henne nummer 611570000 Ville inte säga att det var ett gäng nollor för mycket

• Myran 08

Sandelina: Okej, jag håller tummarna att havandeskapsförgiftningen håller sig borta. Mm är riktigt jobbigt. Försöker att inte fästa mig så mycket vid bebisen i magen om något skulle visa sig vara fel, dock svårt då jag känt vissa tecken på att den bor där inne. Mm via dessa två ultraljud som är innabokade innan aborttiden tar slut (jobbigt att skriva det där).

• kikidil

Är precis hemkommen från en supertrevlig salsakväll på Hjärtat! Så roligt att röra sig till den härliga musiken och så blev det mycket snack oss tjejer emellan. Verkligen en mysig stämning! Känner mig alldeles glad och upprymd nu! :) Luzmila var också med idag och tipsade lite om hur man kunde använda salsan under förlossningen. Hon ska även vara med på nästa kurs där man ska dansa med sin partner. Tydligen går kursen inte ut på att lära sig en massa steg utan även då hur man kan använda salsarörelserna för att underlätta förlossningen. Och då kan partner fungera som stöd och hjälpa till med rörelserna. Tycker att det låter väldigt kul att dansa tillsammans och samtidigt lära sig lite teknik för att slappna av och göra det lättare för bebisen att ta sig fram. Med risk för att jag börjar bli tjatig: häng på nu tjejer (och killar)! :)

• kikidil

LillaVild: kul att du också har hittat till tråden. Lite längre upp finns det en lista där vi börjat fylla i vem som kan vilka dagar för att träffas och fika. Haka gärna på om du vill!

• Sandelina

Lillavild; jag börjar också där på måndag. Kursen som börjar kl.18.
    Tror vi har någon som heter Lena som ledare. Är det samma?

Ja, vad jobbigt Myran...Hoppas allt ser bra ut när det närmar sig!

Jaha Kikidil, så det finns en praktisk nytta av salsakursen också Spännande!
    Då kanske även jag, utan taktkänsla skulle kunna gå då

Vilket väder det är ute hörrni.. Vackert, men nu börjar man ju att tröttna lite och jag kan bara föreställa mig hur mycket vatten vi har på tomten innan allt smällt undan...

Kikidil, skulle du vara bortrest v. 9 eller hur var det? Ska vi försöka få till ett datum?

• kikidil

Nä, jag är hemma vecka 9. Ska dock vara bortrest veckan efter påsk. Utifrån de som fyllt i fikalistan verkar det som det får bli en fredagsfika. På måndagar skulle det ju bli väldigt sent. Jag kan alla fredagar i mars förutom den 12/3. Hur ser det ut för er? Tidsmässigt så kan jag komma från jobbet vid kl. 16, men det är flexibelt så skriv när det passar för er!

• LillaVild

Sandelina: Ja, det är samma Hon är rätt speciell, men när man har vany sig är hon jättemysig

Jag kan ju fika nästan när som helst, så bestäm en tid ni andra, så hakar jag säkert på!
  • namera

Jag är också ganska flexibel, så jag hakar på om det passar!

Ojoj, vad långt ni kommit! Vecka 27 känns ju som en evighet fram i framtiden för mig. Blev lite märkligt att bli tillbakaflyttad en hel vecka, nu upplever jag inledningen av vecka 18 för andra och förhoppningsvis sista gången i denna graviditet.

Älskade lilla Knyttet, BF 2010-07-30
  • kikidil

Namera, du var ju "trådens sladdis" {#lang_emotions_wink} Nä, förstår att det är drygt att blir tillbakaflyttad. Men du har i alla fall ett till ultraljud att se fram emot! {#lang_emotions_smile}

Vad säger ni om en fika nu på fredag, 26/2? Eller passar veckan efter bättre, 5/3 (lite längre framförhållning)? 
  • namera

Ja, nu är det riktig sladd!
    Om jag, trots det jag skrev ovan, får rösta lite så säger jag 5/3.

Älskade lilla Knyttet, BF 2010-07-30
  • Sandelina

Jag skulle kunna både nu på fredag och nästa, så bestäm ni

LillaVild, ja, jag får väl se ikväll då Är hon "superflummig", så kommer jag säkert ligga där och fnissa

• Sandelina

Har ni sett att det är -29.5 grader ute?!

• kikidil

Inte sett, men känt hur kallt det är! Brrrr! {#lang_emotions_surprised} Sedan fick jag gräva ut en tjänstebil på jobbet för att ta mig iväg till ett möte. Sååå mycket snö!

Okej, ska vi köra på fika fredag den 5/3? Blir kl. 17 bra? Kanske vi kan ses på café Åkanten, där brukar man få plats och så finns det stora soffor att jäsa i. {#lang_emotions_smile}

• kikidil

Café Årummet menade jag naturligtvis, nere vid ån (otippad {#lang_emotions_laughing}) typ i hörnet St. Olofsgatan...

Svar på tråden Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?