• namera

Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?

För en månad sedan öppnade den privata barnmorskekliniken Hjärtat i centrala Uppsala (hoppas det är okej att länka: http://www.bmhjartat.se). Eftersom jag är ruggigt missnöjd med landstingets vård vill jag gå privat denna gång. Är det någon som redan går på Hjärtat? Hur är det? Tyvärr är ju hemsidan inte komplett ännu, det saknas information och då känns det svårt att bilda sig en uppfattning om hur bra de är. Funderar på att gå dit och prata med dem i veckan, men vill gärna höra lite från andra också.

Häng kvar nu, älskade Knyttet!
  • Svar på tråden Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?
  • en grönsak

Hej heej!  Hoppas att jag får vara med här. Ska på dit den 18 och träffa Luzmilla för första gången då jag bytt bm..

Ni som varit där,vad tycker ni om servicen?{#lang_emotions_tongue_out}

• Sandelina

Hej, En grönsak, Jag har har bara positivt än så länge att säga om Hjärtat
    Var har du bytt ifrån?

Ok. Oj, Sindra, hur pass stor bebis tror de att det är?
    Mitt SF-mått var för litet sist.. Hade hellre haft en bamsemage

Kikidil, då är säkert Luzmila tillbaka! Jag har för mig att hon sa att hon skulle vara borta ca två månader och åka runt jul...
    Får jag fråga, hur går det med dina blödningar nu? Vet du orsak?
    Vad roligt att du är "på" med en fika förresten

• en grönsak
    Sandelina skrev 2010-02-08 12:21:28 följande:
    Hej, En grönsak, Jag har har bara positivt än så länge att säga om Hjärtat Var har du bytt ifrån? Ok. Oj, Sindra, hur pass stor bebis tror de att det är? Mitt SF-mått var för litet sist.. Hade hellre haft en bamsemage Kikidil, då är säkert Luzmila tillbaka! Jag har för mig att hon sa att hon skulle vara borta ca två månader och åka runt jul... Får jag fråga, hur går det med dina blödningar nu? Vet du orsak? Vad roligt att du är "på" med en fika förresten
    Jag bytte från sammariterhemmet..  du hade träffat Luzmilla va? vad tyckte du om henne isåfall?
  • Sandelina

Ja, jag skrev in mig hos Luzmila. Men jag har bara träffat henne en gång eftersom hon är bortrest nu. Jag tyckte hon var lugn, bra och tog sig tid!
    Men är det någon som har förstått..Visst är det lite tanken att bm-orna  på Hjärtat ska om möjligt vara med vid ens förlossning. Men hur fungerar det i praktiken? Någon som vet något mer?

• Myran 08

Hej!

Får man hoppa in här? Vi blev olyckligt gravida (låter elakt) men så är det lite. Då jag har en knasig sjukdom så vi vet inte riktigt ännu om vi får behålla ännu och imorgon går vi in i v. 13 så senast v. 18 vet vi exakt. Jag skrev in mig i onsdags förra veckan hos Anita tror jag hon heter. SNÄLLA skriv inget om att jag är gravid i min gästbok då vi inte har gått ut med detta till omgivningen förutom närmsta och få vänner. Jag vet att jag tar en risk här men vore roligt att prata med andra som går på Hjärtat.

• MissSindra

Vet inte men barnet borde i v28+2 ligga runt 1100gram eller sp och våran låg enligt hennes beräkningar på 1500gram då. Så den var ca 22%större än snittet :)
    Men tror den var större ändå för hon tog om flera av måttet fler ggr efter hon sagt att den var stor haha

• en grönsak

Jag är i v 21+4 förresten{#lang_emotions_gravid}

• namera

Jag är nöjd hittills. Det är ju en liten mottagning och bemötandet är hjärtligt (ofrivillig ordvits).

Fika låter jättekul! Dessutom är jag inne i en riktig hungersperiod och äter t o m mer än sambon.

Älskade lilla Knyttet, BF 2010-07-23
  • Myran 08
    Sandelina skrev 2010-02-08 13:27:01 följande:
    Hej Myran! Lycka till! Om det är det du vill, vill säga...
    Självklart vill vi att det ska gå vägen. Men jag vågar inte hoppas för jag vill inte få för mycket känslor om något skulle vara galet.
Svar på tråden Privat mvc på Hjärtat i Uppsala?