habanero skrev 2009-11-22 21:51:50 följande:
Jag är med och för gäller det skräpmat också
trollet83 skrev 2009-11-22 22:27:25 följande:
Jag har också planer på att få bort mitt sockerberoende from imorgon..har frossat i helgen o har dessutom diabetes så detta är verkligen ett nödvändigt ont att få bort detta beroende!Men har försökt så många ggr förut o nu kanske det inte bådar så gott inför jul heller..., men har iaf planer på att försöka minska på socker o ska försöka att inte ha sånt hemma..(om inte svärmor kommer med glass, kakor etc som hon brukar när hon hälsar på trots att vi sagt till om det..o det gör då inte saken lättare!) På tisdag fyller dessutom svärfar år och min mor på onsdag, så denna vecka känns inte som jättebra start heller men måste försöka!Ska iaf jobba imorgon så då är det ingen fara dagtid..men sedan när kvällen kommer..
Kul då är vi några i alla fall! trollet83 jag förstår precis vad du menar, det är såå svårt på kalas och annat. Fast jag har nog lika svårt vareviga kväll. Mitt liv känns hemskt utan godis och så ska det ju inte vara.
Jag har inga planer på att sluta helt utan vill bara vara helt utan det några veckor just för att få bort beroendet, i så fall kan man ju fortfarande äta i jul men då kanske det inte behövs lika mycket för att känna sig nöjd.