Inlägg från: Zygo |Visa alla inlägg
  • Zygo

ID-märkning i örat på katt

Min katt var hos veterinären i fredags och blev kastrerad och öronmärkt.
    Nu är nästan all grönfärg borta, trillar bort i flagor, MEN jag ser inte id-numret! Tittade med ficklampa och såg några små prickar i örat, så man kunde urskilja en sjua tror jag det var, men det är inte färglagt!
    Ska inte numret synas tydligt?

Har det blivit något tokigt, eller kommer det synas tydligare senare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 23:02
    Glömde skriva: jag såg att djursjukvårdaren hade ett papper som det stod "ägarregister" på, men jag fick inga papper eller något id-nummer med mig hem. Skulle jag inte haft det? Man vill väl själv veta numret, eller är det onödigt?

• Svar på tråden ID-märkning i örat på katt
  • Zygo

Det syns fortfarande inget id-nummer, är svaga prickar, men man kan inte alls tyda något alls i örat, all färg är dessutom borta.

Ringde djursjukhuset idag och vi ska in för att kolla upp detta i nästa vecka. Jag fick veta numret idag också, men jag skulle haft papper med mig hem.
    Klåpare med andra ord. Vill ju inte behöva söva honom igen för att de misslyckats med en örontatuering liksom. Verkar ju få bli så.

Och ang chip - det är inte ett dugg smart om man har en huskatt som innekatt o som det inte ska bedrivas avel på eller att man ska transportera honom utomlands.
    Jag vill att vem som helst ska kunna se att han tillhör någon, så ingen idiot kan skjuta honom för att sen säga att "han såg förvildad ut".

• Zygo

Smart som i Norge skriva ID i örat och chippa, det är ju kanon! Slipper man gissa sig till dåliga siffror och bokstäver.

Katten är ljusgrå med vita tecken och hans öra är ljusrosa, så det borde synas bra med den gröna markeringen.

Jo, han får väl sövas om igen, tråkigt för honom bara att utsättas för nåt sånt igen. Ju färre narkoser desto bättre.
    Vi ska inte betala något nästa gång när de ska kika på honom iallafall.

Tack för era svar!

Svar på tråden ID-märkning i örat på katt